رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: همزمان با هفته سلامت ، متخصصان داوطلب هلال احمر در سراسر کشور به ارائه مشاوره در حوزه سلامت روانی، خانوادگی، ازدواج و نشاط اجتماعی می پردازند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: همزمان با هفته سلامت ، متخصصان داوطلب هلال احمر در سراسر کشور به ارائه مشاوره در حوزه سلامت روانی، خانوادگی، ازدواج و نشاط اجتماعی می پردازند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، فرح ناز رافع خاطر نشان کرد: برنامه های سازمان داوطلبان در راستای حمایت از زندگی و سلامت انسان ها و افزایش اثر بخشی فعالیت های داوطلبانه خصوصاً در زمینه پیشگیری در تمامی چادرهای سلامت، خانه های داوطلب مساجد و روستاها در سطح شعب جمعیت و در مراکز استان ها و مناطق محروم و روستاهای دور از امکانات شهری از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه جاری با رویکرد آموزش خود مراقبتی برگزار می شود.

وی به اهداف برنامه سازمان داوطلبان هلال احمر در هفته سلامت اشاره کرد و افزود: اهدافی همچون کمک به بهبود سطح سلامت در بین افراد و خانواده ها با حفظ کرامت انسانی، ایجاد حس مشارکت موثر در بین داوطلبان، مشارکت در امر گسترش نظام سلامت از طریق ارایه خدمات سلامت در حوادث و شرایط عادی و سازماندهی توان و تخصصی داوطلبان در راستای بهبود وضعیت سلامت در جامعه را مد نظر دارد.

رافع ادامه داد: برپایی ۸۸۰ چادر سلامت در مناطق پرتردد و انجام تست غربالگری، آموزش در راستای پیشگیری و خودمراقبتی توسط ۱۷۰۰ پزشک و پیراپزشک داوطلب، اهدای خون توسط اعضا و داوطلبان، دیدار با بیماران بویژه بیماران خاص و همدردی با آنان، برگزاری آموزش های کوتاه مدت در زمینه طب سنتی، بیماری های واگیردار و ویروسی، محیط بهداشت فردی، عمومی و پیشگیری از معلولیت ها، انجام مشاوره توسط متخصصین در حوزه سلامت روانی، خانوادگی، ازدواج و...، از جمله برنامه های سازمان داوطلبان در هفته سلامت است.

وی همچنین از توزیع بروشورهای بهداشتی با موضوعیت بیماری های شایع زنان، بهداشت باروری، دهان و دندان کودکان، تغذیه، سوء مصرف دخانیات و همچنین برپایی نمایشگاه های تخصصی بهداشت و سلامت در هفته سلامت با شعار «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره»، به عنوان دیگر برنامه های سازمان داوطلبان در هفته سلامت نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha