رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از آمادگی مسئولان صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات برای تحقق طرح های مدیریت پسماند خبر داد.

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از آمادگی مسئولان صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات برای تحقق طرح های مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش لامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، معصومه ابتکار در نشست خبری توجه به مدیریت پسماند و حفاظت از خاک را ضروری خواند و گفت: برنامه مدیریت پسماند باید در همه استان‌ها اجرایی شود.

وی افزود: چرخه پسماند از تولید و نحوه مصرف آغاز می شود و مصرف کنندگان باید موادی را مصرف کنند که زباله کمتری به جای می گذارد و در این زمینه باید به مردم، ‌بخش خصوصی و حتی اصناف آموزش داد تا پسماند کمتری تولید شود. 

معاون رئیس جمهور گفت:‌سرانه تولید پسمانه در ایران بالاتر از میانگین جهانی است و هم اکنون در بسیاری از شهرهای بزرگ مانند توکیو چیزی مانند جمع آوری پسماند را نداریم و در کشور ما برخی اوقات چهار نوبت در روز، پسماند جمع آوری می شود و تفکیک زباله باید در منازل صورت گیرد. 

ابتکار به پسماندهای کاغذ اشاره کرد و افزود: حجم قابل توجهی از واردات ما چوب و کاغذ است و متاسفانه بازیافت در این زمینه بسیار کند عمل می کند.

وی گفت : ‌اقدامات صورت گرفته در این باره منجر به تولید کاغذ با کیفیت نمی شود و پسماندهای کاغذ تبدیل به مقوا می شد در حالی که کاغذ با کیفیت باید هفت بار قابلیت بازیافت داشته باشد. 

ابتکار به انعقاد تفاهم نامه های متعدد با شهرداری ها و بیمارستان‌ها در خصوص مدیریت پسماندهای بیمارستانی اشاره کرد و افزود: در این خصوص باید رویه ها اصلاح و فرآیندهای صحیحی تدوین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha