رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نباید پروانه ساختمانی یکی از منابع درآمدی شهرداری ها باشد و در بسیاری از نقاط جهان پروانه ساختمانی رایگان است اما عوارض بسیار بالایی از آغاز ساخت و ساز گرفته می شود.

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نباید پروانه ساختمانی یکی از منابع درآمدی شهرداری ها باشد و در بسیاری از نقاط جهان پروانه ساختمانی رایگان است اما عوارض بسیار بالایی از آغاز ساخت و ساز گرفته می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، معصومه ابتکار در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص دخل و تصرف برخی باغ های باغ شهرهای تهران مانند باغ حکمت و منطقه کلاک در لواسان چه موضعی گرفته است؟ افزود: مجموعه های داخل محدوده های شهری مستقیما جزء وظایف شهرداری است اما ما به عنوان عضو شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده 5 در حفظ و کاربری فضای سبز و حفظ باغات تلاش می کنیم. 

وی گفت:‌ ما حتی در اواخر دولت هفتم با افزایش تراکم در منطقه 22 مخالفت کردیم و اکنون هم در همین موضوع هشدارهای جدی به شورای عالی معماری و شهرسازی داده ایم و این شورا مصوبات خوبی در اصلاح مصوبات قبلی خود داشته است.

ابتکار افزود: قرار نیست شهر تهران به بتون و ساختمان تبدیل شود و فضایی برای تنفس نباشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش توسعه فضاهای سبز کارهای بزرگی در تهران صورت گرفته است، گفت: ‌تغییرکاربری باغات، افزایش تراکم و کاهش فضای سبز نگران کننده است در حالی که به ازای طبقات و تراکم باید فضای سبز و درخت پیش بینی شود و منظور ما از فضای سبز درخت است نه چمن، چرا که در بسیاری از مواقع چمن باعث استفاده بی رویه از آب است. 

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: ‌اکنون بحرانی ترین نقاط ما در این خصوص مناطق یک، دو، پنج و 22 تهران است. 

ابتکار گفت: موضع سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص کلاک و لواسانات مشخص است و با هر تغییر کاربری خلاف ضوابط مخصوصا در حاشیه سد لتیان کاملا مخالفیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha