سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 144270

اقداماتی وجود دارد که می‌توانید در منزل خود درد سیاتیک را تسکین دهید. به‌ویژه استفاده از پد گرم‌کننده یا بسته یخ می‌تواند مفید باشد.

سلامت نیوز: اقداماتی وجود دارد که می‌توانید در منزل خود درد سیاتیک را تسکین دهید. به‌ویژه استفاده از پد گرم‌کننده یا بسته یخ می‌تواند مفید باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، هر دو ساعت یک‌بار به مدت 20 دقیقه از این کمپرس‌های سرد و گرم می‌توانید استفاده کنید. بعد از استفاده خواهید دید کدام‌یک موجب تسکین بیشتر درد می‌شوند. همچنین می‌توانید به‌تناوب از کمپرس سرد یا گرم استفاده کنید.


مسکن‌های بدون نسخه می‌تواند موجب تسکین کوتاه‌مدت درد سیاتیک شود. گزینه‌های دیگر دارویی شامل استامینوفن و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی مانند آسپیرین، ناپروکسن و ایبوبروفن هستند. ممکن است پزشک برای کاهش بیشتر التهاب تزریق آستروئید را تجویز کند.


باید تلاش کنید همزمان با التیام درد سیاتیک فعالیت داشته باشید. در واقع حرکت موجب کاهش التهاب و درد خواهد شد. فیزیوتراپ می‌تواند به شما نشان دهد چگونه می‌توانید به‌آرامی بخش تحتانی بدن خود را تحت کشش قرار دهید. با توجه به شرایط پزشکی شما، ممکن است بعضی از تمرین‌های خاص برای شما توصیه نشود. امکان دارد پزشک به شما توصیه کند اقدام به پیاده‌روی کوتاه‌مدت کنید.


در موارد درد شدید، ممکن است پزشک برای کاستن از التهاب، توصیه به تزریق آستروئیدها در ناحیه ستون فقرات کند. با این کار، دارو به‌طور مستقیم به نواحی اطراف عصب سیاتیک هدایت خواهد شد.


اگر درد سیاتیک شما به دلیل بیرون‌زدگی دیسک باشد، و هنوز پس از گذشت 4 تا 6 هفته دچار درد باشید، انجام عمل جراحی می‌تواند یک گزینه باشد. در این عمل جراح با بیرون آوردن بخشی از دیسک بیرون زده، به کم کردن فشار بر سیاتیک کمک می‌کند. حدود 90 درصد بیماران با این نوع جراحی بهبود می‌یابند. سایر اعمال جراحی می‌تواند به بهبود سیاتیک ناشی از تنگ شدن مجرای نخاعی کمک کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha