دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 14428

افرادی که دارای انحراف زانو هستند در صورتی که به درمان آن نپردازند به آرتوروز زود رس دچار می شوند.

دکتر فاطمه منتظر لطف الهی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : کمبود کلسیم در سنین رشد ، سرماخوردگی ، روماتیسم التهابی، عیوب مادر زادی و عوامل ارثی  می تواند در انحراف زانو موثر باشد.

وی گفت : انحراف زانو معمولا  به دو شکل انحراف زانو به سمت داخل و انحراف زانوبه سمت خارج است در حالت نرمال وقتی فرد در حالت ایستاده است و دو اندام تحتانی را به هم نزدیک می کند باید زانوها و مچ پا همزمان به زانو و مچ مقابل برخورد کند .یعنی اگر دو مچ پا به هم برسد ولی زانوها هنوز فاصله داشته باشند این غیر طبیعی است و زانوی پرانتزی نامیده می شود.

این متخصص ارتوپدی افزود : وقتی صفحه رشد مفاصل به طور متعادل رشد نکند فرد به این مشکل دچار می شود لذا  قبل از بلوغ و تا زمانی که صفحه رشد هنوز بسته نشده است بهترین سن برای عمل جراحی انحراف زانو است.

وی اضافه کرد: استفاده از کفش های طبی و فیزیو تراپی بعد از بسته شدن صفحه رشد در رفع این مشکل تاثیر ندارد و نیازمند عمل جراحی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سمیرا ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    3 0
    عمل هر چی سن کمتر باشه بهتره یا نه؟من 20 ساله هستم
  • میلاد ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    2 0
    باسلام خسته نباشیداگه امکان داره منو راهنمائی کنین من انحراف زانودارم بعضی وقتها دردش خیلی شدیدمیشه والان 23سالمه سربازی هم رفتم ولی به دلیل دردشدید پام نتونستم وایسم انحراف زانوم 14سانته به نظرتون من معاف دائم میشم یانه؟ممنون میشم جواب بدین