سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: 144287

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اقدامات جدی برای مجهز کردن بیمارستان های باقیمانده به دستگاه بی خطرساز زباله آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال همه بیمارستان های کشور به این دستگاه ها مجهز باشند.

سلامت نیوز: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اقدامات جدی برای مجهز کردن بیمارستان های باقیمانده به دستگاه بی خطرساز زباله آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال همه بیمارستان های کشور به این دستگاه ها مجهز باشند.

دکتر خسرو صادق نیت در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیشتر بیمارستان های کشور مجهز به دستگاه بی خطرساز زباله هستند ، افزود: تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور ملزم به تفکیک زباله های عادی از عفونی هستند.

وی خاطرنشان کرد: دو سوم زباله های بیمارستانی شبه خانگی و خانگی محسوب می شوند به آن معنا که خطر آنها مانند خطر زباله های خانگی است و بیمارستان ها پس از جداسازی زباله ها ، آنها را به صورت جداگانه در اختیار شهرداری قرار می دهد.

وی تاکید کرد: زباله های عفونی باید بی خطرسازی شوند که این مساله اکنون در بیمارستان ها رعایت می شود و فقط کمتر از 10 درصد بیمارستان های کشور هنوز نتوانسته اند این مشکل را حل کنند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: این وزارتخانه با بیمارستان هایی که به دستگاه های بی خطرسازی زباله های بیمارستانی مجهز نبوده اند، برخورد قانونی کرده و این بیمارستان ها از لحاظ اعتباربخشی ، آسیب دیده اند.

صادق نیت گفت: وزارت بهداشت بودجه هایی برای کمک به تامین دستگاه های بی خطرساز زباله به بیمارستان ها اختصاص داده اما همانگونه که بیمارستان ها به بازسازی محیط، تهیه تجهیزات تشخیصی و فراهم کردن امکانات گرمایشی و سرمایشی توجه می کنند، موظف هستند به نیاز خود در زمینه دستگاه های بی خطرساز زباله نیز توجه و اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه تجهیز بیش از 90 درصدی بیمارستان های کشور به دستگاه های بی خطرساز زباله ، موفقیت بزرگی است، تاکید کرد: وزارت بهداشت برای تامین دستگاه های بی خطر ساز کمک هایی کرده و خواهد کرد.

گفتنی است، طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان های کشور به عنوان یکی از بزرگ ترین منابع تولید پسماندهای بیمارستانی، روزانه 400 تن پسماند تولید می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha