دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 14429

تنها مکمل مورد نیاز برای تضمین سلامت مفاصل روغن ماهی می باشد. زیرا حاوی اسیدهای چرب ضروری برای بدن می باشد. اسید چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی برای سلامت عمومی بدن به خصوص مفاصل بسیار مفید است.

در مورد هر نوع آرتروز باید گفت که عامل اصلی درد،ناشی از 2 چیز می باشد:

1-    اعصاب آسیب پذیر و شکننده و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی آزاردهنده به علت تخریب زردپی.
2-    التهابی که باعث تورم غشاء مایع مفصلی و در نتیجه تورم و افزایش مایع مفصلی می شود.

اسید چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب می شود و در نتیجه درد را تسکین می دهد. در حالی که بعضی از منابع گیاهی مثل گردو، روغن کتان، روغن کانولا ، روغن دانه سویا و ... نیز حاوی زنجیره کوتاه اسیدهای چرب غیر اشباع شده می باشد که در بدن به زنجیره های طولانی مفید تبدیل می شود، روغن ماهی این زنجیره طولانی اسید چرب مفید را به صورت آماده و بدون نیاز به تبدیل دارد. در واقع ثابت شده است که روغن ماهی به قدری موثر است که باعث تسکین درد ناشی از هر نوع روماتیسم مفصلی می شود.
رماتیسم مفصلی نوعی بیماری خودایمنی است که مفاصل  را در سراسر بدن تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعه ای ثابت کرده است که روغن ماهی درد و کوفتگی عضلات در صبح و شکنندگی و حساسیت مفاصل را  از بین برده و تاثیر داروهای مسکن غیر استروئیدی را در بیماران مبتلا به رماتیسم مفاصل افزایش می دهد و با گذشت زمان نیاز به این دسته از داروها را در این بیماران به میزان 75% کاهش می دهد. همچنین روغن ماهی باعث کاهش تری گلیسیرید خون می شود و خون را رقیق می کند که هر دو این تاثیرات برای سلامت قلب  و مغز مفید است. همچنین برای جلوگیری از اکسیداسیون توصیه می شود که به ازای هر 1 گرم روغن ماهی 3 میلی گرم ویتامین E خورده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha