دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: دستمزد کارگران بدون آسیب‌شناسی تصویب شده است.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: دستمزد کارگران بدون آسیب‌شناسی تصویب شده است.

"چنگیز اصلانی" در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دستمزد کارگران بدون آسیب شناسی تصویب شده است، اظهار کرد: متاسفانه دستمزدی که سالیانه براساس نرخ تورم در ایران افزایش پیدا می‌کند، بر اساس واقعیت نیست در حالیکه دستمزدها باید بر اساس واقعیت‌ها تصویب شود اما به علت دستمزد پایین و بالا بودن تورم هر ساله قشر کارگری با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به اینکه حداقل دستمزد مصوب کارگران در سال جاری 712 هزار و 425 تومان است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان فاقد مسکن هستند و با این حقوق پایین نمی‌توانند از عهده مخارج سنگین زندگی بربیایند.

فقر فرهنگی و تنگ نظری کارفرمایان عامل بیمه نکردن کارگران

وی اظهار کرد: بسیاری از کارفرمایان به علت فقر فرهنگی و تنگ نظری کارگران خود را بیمه نمی‌کنند که متاسفانه آمار آن در همدان کم نیست.

اصلانی با بیان اینکه بسیاری از کارگران در استان همدان بیمه نیستند، یادآور شد: برخی از کارفرمایان طبق قانون تامین اجتماعی و قانون کار کارگران را بیمه نمی‌کنند و حتی دستمزدها را تمام و کمال پرداخت نمی‌کنند که آمار دقیقی از آنها وجود ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره به مشکلات کارفرمایان نیز گفت: در استان همدان کارخانه‌هایی بودند که نتوانستند حقوق شب عید کارگران خود را بپردازند در حالیکه دولتمردان و نمایندگان مجلس باید در این زمینه آسیب‌ شناسی و رفع مشکل کنند.

وی با تاکید بر اهمیت بیمه کارگران، اظهار کرد: متاسفانه کارگرانی که در بسیاری از بیقوله‌های شهر مشغول کار هستند بیمه نیستند در حالیکه بیمه از شیرخشک نوزاد هم واجب‌تر است چرا که اگر اتفاقی برای سرپرست خانواده رخ دهد بیمه تامین اجتماعی به بازماندگان حقوق می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha