چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 144368

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در مورد فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با کشتن سگ‌های ولگرد در نزدیکی یک شهرک صنعتی از طریق تزریق اسید به آنها, ضمن بیان اینکه این شیوه راه درستی برای برخورد با سگ‌های ولگرد نیست؛ گفت: سازمان حفاظت محیط زیست دستورالعمل برخورد با سگ‌های ولگرد را تدوین کرده است و همه باید براساس آن در این مورد اقدام کنند.

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در مورد فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با کشتن سگ‌های ولگرد در نزدیکی یک شهرک صنعتی از طریق تزریق اسید به آنها, ضمن بیان اینکه این شیوه راه درستی برای برخورد با سگ‌های ولگرد نیست؛ گفت: سازمان حفاظت محیط زیست دستورالعمل برخورد با سگ‌های ولگرد را تدوین کرده است و همه باید براساس آن در این مورد اقدام کنند.

علی تیموری در گفت‌وگو با ایلنا، درمورد فیلم منتشر شده در ارتباط با کشتن سگ‌های ولگرد با تزریق اسید گفت: مسلما این شیوه،  شیوه مناسبی برای از بین بردن سگ‌های ولگرد نیست. البته باید توجه کرد که مسایل مربوط به سگ‌های ولگرد در حوزه عملکرد شهرداری و مراکز دامپزشکی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات در حوزه سگ‌های ولگرد مربوط به حوزه مدیریت شهری و اداره دامپزشکی در هر شهر می‌شود؛ ادامه داد: دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست دستورالعملی را با چارچوب‌های مشخص در مورد سگ‌های ولگرد تدوین و به استانها ابلاغ کرده است تا براساس این دستورالعمل با همکاری شهرداری و مراکز بهداشت در راستای این مساله اقدام کند.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با چهارچوب دستورالعمل برخورد با سگ‌های ولگرد توضیح داد: این مصوبه به گونه‌ای تهیه شده که بر جمع‌آوری سگهای ولگرد نسبت به از بین بردن آنها تاکید بیشتری دارد.

تیموری در پاسخ به اینکه آیا شهرداری‌ها در اجرایی شدن این دستورالعمل همکاری لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست داشته‌اند یا خیر؛ افزود: شهرداری‌ها در تمامی استان‌ها در این زمینه همکاری خوبی با ما داشته‌اند و تاکنون گزارشی مبنی براینکه اقدامی بدون هماهنگی از سوی شهرداری صورت گرفته؛ به دست ما نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha