یک جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: بیماری کبد چرب در بروز خونریزی شبکیه چشم موثر است.

دکتر شاهرخ میلان در گفت و گو با ایرنا افزود: پرخون شدن چشم، زردی سفیدی چشم، التهاب لبه پلک ها، تورم و قرمزی پلک از دیگر عوارض چشمی بیماری کبد چرب است.
وی، با بیان اینکه این عوارض با مصرف قطره های ضد التهاب و ضد احتقان و نیز شستشوی مرتب چشم ها بهبود می یابد، اظهار داشت: جلوگیری از عود با درمان بیماری کبد چرب ارتباط مستقیم دارد.
وی گفت: تغییر وضعیت الگوی زندگی به سمت شهرنشینی و زندگی ماشینی و در نتیجه کم تحرکی، نحوه تغذیه و افزایش مصرف غذاهای پرکالری با بالا بردن انواع چربی های خون و قند به تدریج سبب رسوب چربی در سلول های کبدی و بهم ریختن کارکرد آن می شود.
این متخصص تصریح کرد: مصرف برخی داروهای آنتی بیوتیک، مشروبات الکلی، آلودگی های زیست محیطی، فرآورده های نفتی و آرسنیک (یک نوع سم در طبیعت) نیز، در بروز بیماری کبد چرب نقش موثری دارند.
میلان، با اشاره به راه های جلوگیری از بروز عوارض چشمی بیماری کبد چرب در فرد، گفت: ورزش کردن، داشتن رژیم غذایی کم کالری و کم چرب، کاهش مصرف چای پررنگ و قهوه، افزایش مصرف انار و ویتامین E در جلوگیری از بروز عوارض چشمی بیماری کبد چرب موثر است.
وی یادآور شد: استفاده از داروهای ضد کبد چرب همچون ماده چربی سوز "ال کارنتین"، داروی گیاهی "سیلیمارین" و داروهای کاهش دهنده چربی خون نیز، به دلیل تاثیر در درمان بیماری کبد چرب در پیشگیری از عوارض چشمی این بیماری نقش موثری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha