مطالعات اولیه پژوهشگران نشان می‌دهد برخی داروهای ضدحساسیت که برای کاهش میزان حساسیت در افراد به کار می‌رود، می‌تواند به‌عنوان درمانی برای مبتلایان به هپاتیت C مورد استفاده قرار گیرد.

سلامت نیوز:   مطالعات اولیه پژوهشگران نشان می‌دهد برخی داروهای ضدحساسیت که برای کاهش میزان حساسیت در افراد به کار می‌رود، می‌تواند به‌عنوان درمانی برای مبتلایان به هپاتیت C مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، هپاتیت C بیماری سرسختی است و هر دوز داروهای آن با قیمت حدودا هزار دلار به فروش می‌رسد. محققان موسسه ملی دیابت و بیماری‌های کلیوی و گوارشی آمریکا همچنان در حال بررسی نحوه اثربخشی آنتی‌هیستامین‌ها هستند و هنوز به‌طور قطعی به درمان هپاتیت C از طریق آنتی‌هیستامین‌ها اشاره نکرده‌اند. ولی بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد این قبیل داروهای ضدحساسیت از ورود ویروس به داخل سلول‌ها جلوگیری می‌کند و با داروهای معمولی که برای درمان هپاتیت C به کار می‌رود و مانع از تکثیر ویروس‌ها می‌شود، متفاوت است.


درواقع، داروهای ضدحساسیت به‌عنوان نوعی مکمل در کنار درمان‌های هپاتیت C مورد استفاده قرار می‌گیرد. هپاتیت C باعث بروز عوارض کبدی جدی مانند سیروز کبدی می‌شود و درمان‌های گران‌قیمتی که برای درمان مبتلایان به کار می‌رود تا بیش از 90 درصد موثر واقع می‌شود. طبق آمارهای ارائه‌شده از سوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، حدود 2/3 میلیون آمریکایی از هپاتیت C رنج می‌برند. هر کدام از قرص‌های درمان هپاتیت هزار دلار است که به دلیل گران بودن، بسیاری قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی نیستند و در نتیجه مراحل درمانی به تاخیر می‌افتد. ولی قرص‌های ضدحساسیتی که برای درمان این بیماری به کار می‌رود قیمت مناسبی دارند و 30 قرص آن تنها 17 دلار قیمت دارد.


محققان برای بررسی میزان موفقیت این قبیل داروهای ضدحساسیت در درمان هپاتیت C، سلول‌های کبدی مو‌ش‌ها را در محیط آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار دادند. مطالعات حاکی از آن است که آنتی‌هیستامین‌ها از ابتلا به عفونت‌های هپاتیت C در مراحل اولیه جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha