چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 144391

یک دندانپزشک ضمن اشاره به مشکلات صنفی دندانپزشکان، گفت: دندانپزشکان جوان درآمد بالایی ندارند، اما ناچار باید مالیاتی به اندازه مالیات دندانپزشکان با سابقه پرداخت کنند و این نحوه پرداخت مالیات کمی دور از انصاف است.

سلامت نیوزیک دندانپزشک ضمن اشاره به مشکلات صنفی دندانپزشکان، گفت: دندانپزشکان جوان درآمد بالایی ندارند، اما ناچار باید مالیاتی به اندازه مالیات دندانپزشکان با سابقه پرداخت کنند و این نحوه پرداخت مالیات کمی دور از انصاف است.

دکتر محمدرضا خامی در گفت‌وگو با ایسنا ، به مشکلات صنفی دندانپزشکان اشاره کرد و افزود: خرید مواد دندانپزشکی وابسته به نوسانات ارز و معمولا خیلی گران است. این درحالیست که تهیه مواد غیرتقلبی هم از جمله مشکلات دندانپزشکان محسوب می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه متاسفانه نیروی متخصص دندانپزشک در کشور به خوبی توزیع نشده است، اظهار کرد: در مناطق محروم و شهرهای کم جمعیت، کمبود دندانپزشک داریم.

خامی در ادامه به تعرفه‌های دندانپزشکی و پرداخت هزینه‌های این خدمات از سوی مردم نیز اشاره کرد و افزود: باید با تعامل میان بیمه‌ها، دندانپزشکان و مردم این موضوع حل شود؛ چرا که توجه نکردن به این مسئله باعث متضرر شدن مردم و پزشک می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد بیمه‌ها هزینه ترمیم دندان‌ها، درمان ریشه و سایر خدمات دندانپزشکی مردم را بپردازند، این پرداخت‌ها غیرممکن است و باید منابع جدید در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار گیرد تا بتوانند این نوع خدمات را تحت پوشش خود قرار دهند. بنابراین باید در مورد این موضوع اندیشه اساسی توسط مسوولان صورت گیرد.

خامی از افزایش دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور انتقاد کرد و افزود: افزایش تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور باعث افزایش تعداد دانشجو می‌شود که این امر می‌تواند موجب کاهش کیفیت آموزش و همچنین افزایش بیکاری شود.

این دندانپزشک در پایان مشکلات جسمی در حین کار را از دیگر از مشکلات شغلی دندانپزشکان دانست و اظهار کرد: دندانپزشکان همواره در آستانه آسیب‌های ناشی از فرسودگی شغلی قرار دارند و باید به سختی کار دندانپزشک توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha