چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 144393

سالمندانی که در روز بیش از 800 میلی‌گرم کلسیم مصرف می‌کنند تقریبا دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به عارضه چشمی «تخریب لکه زرد» هستند.

سلامت نیوزسالمندانی که در روز بیش از 800 میلی‌گرم کلسیم مصرف می‌کنند تقریبا دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به عارضه چشمی «تخریب لکه زرد» هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان با بیان اینکه عارضه «تخریب لکه زرد» یا «دژنراسیون ماکولا ناشی از افزایش سن» موجب کاهش قدرت بینایی می‌شود، اظهار داشتند: این ارتباط تنها در افراد 68 سال به بالا مشاهده می‌شود.

پزشکان دانشگاه کالیفرنیا به مطالعه روی 3191 فرد 40 سال به بالا پرداختند که در میان آنان 248 فرد مبتلا به دژنراسیون ماکولا ناشی از بالا رفتن سن وجود داشت. از هر یک از این شرکت کنندگان در مورد مصرف مکمل‌های غذایی و روغن مورچه سوالاتی پرسیده شد.

این متخصصان متذکر شدند: با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون سن، جنسیت، قومیت، استعمال سیگار، مصرف مواد الکلی، چاقی، فشارخون بالا، بیماری قلبی، آب سیاه و عمل جراحی آب مروارید، نقش مکمل‌های کلسیم در بروز دژنراسیون ماکولا تایید شد.

به گزارش وب ام‌دی، یکی از محدودیت‌های بررسی انجام شده این است که برخی از شرکت کنندگان اطلاعات دقیقی از مصرف مکمل‌های کلسیم ارائه ندادند. همچنین این متخصصان تاکید کردند که در این مطالعه نقش کلسیم موجود در موادغذایی مورد بررسی قرار نگرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha