تفاهم نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و کانون وکلای دادگستری مرکز به امضای سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس این سازمان و علی نجفی توانا رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز رسید.

سلامت نیوز: تفاهم نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و کانون وکلای دادگستری مرکز به امضای سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس این سازمان و علی نجفی توانا رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از محیط زیست (پام)، این تفاهم نامه با هدف ایجاد بستر مناسب برای همکاری مشترک در زمینه مطالعات و پژوهش های حقوقی، سازماندهی وکلای داوطلب حامی محیط زیست، معاضدت قضایی و مشاوره حقوقی، ایجاد و استقرار ساختارهای کمیسیون مشترک برای پاسداشت محیط زیست و دفاع از حقوق زیست محیطی شهروندان در همه زمینه ها به امضاء رسید.

تعیین و ارائه زمینه ها و موضوعات مورد علاقه طرفین در حوزه مطالعه و پژوهش حقوقی، تنقیح قوانین، تهیه و پیگیری طرح ها و لوایح قانونی، آسیب شناسی فرآیندهای حقوقی مربوط به قوانین محیط زیست و اجرای آنها، تولید و عرضه اطلاعات فنی و اسناد  مرتبط با پرونده های حقوقی، مشارکت در برگزاری کارگاه های آموزشی، مطالعه و پژوهش حقوقی، برگزاری کنفرانس ها و سمپوزیوم های ملی و بین المللی برخی از محورهای این تفاهم نامه است.

ایجاد سامانه وکلای داوطلب حامی محیط زیست در سطح کشور و معرفی برای دفاع از پرونده های حقوقی و کیفری و استفاده از وکلای داوطلب  معرفی شده کانون در سطح کشور برای دفاع از پرونده های حقوقی و کیفری، استفاده از توانمندی و ظرفیت وکلای مجرب کانون برای پرونده های ملی و بین المللی، مبادله علمی و تجربی در سطح ملی و بین المللی از دیگر محورهای مهم مطروحه در این تفاهم نامه است.

گفتنی است، این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت 5 سال معتبر است و با توافق طرفین تمدید می شود. انتظار می رود این تفاهم نامه پشتوانه مدنی گسترده ای در حمایت و حفاظت از محیط زیست، احقاق حقوق محیط زیست و تقویت قوانین و مقررات و نحوه اعمال آنها را در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha