برقی شدن برخی از خطهای اتوبوسرانی در تهران در صورت کار دقیق کارشناسی و آسیب شناسی امکان پذیر خواهد بود.

سلامت نیوز: برقی شدن برخی از خطهای اتوبوسرانی در تهران در صورت کار دقیق کارشناسی و آسیب شناسی امکان پذیر خواهد بود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در گفتگو با شانا اظهار کرد: طرح برقی شدن اتوبوسها در تهران که از چندی پیش مطرح شده است، هنوز در حال مطالعه بوده و نهائی نشده است.
ساسان قربانی افزود: ما نباید عملکرد گذشته را تکرار کنیم و به روش آزمون و خطا عمل کنیم، بلکه باید از تجربه دیگر کشورها متناسب با توانائیهای خودمان بهره مند شویم و بهترین راهکار را اجرا کنیم.
وی ادامه داد: باید با دید علمی و نگاه به تمام ابعاد فنی، اجتماعی و فرهنگی برای کلانشهر تهران تصمیم گیری کرد و در این مسیر از تجربه کارشناسان در بخشهای مختلف بهره گرفت.
قربانی با بیان این که نباید خودمان را با کشورهای توسعه یافته که زیر ساختهای مطلوبی برای سیستم حمل و نقل شهری خود دارند، مقایسه کنیم، گفت: باید نخست زیر ساختها را فراهم کرده سپس اقدام به عملیاتی کردن برنامه های خود کنیم.
وی افزود: باید با دید علمی و با استفاده از تجربه دیگر کشورها اقدام به ارتقای استاندارد سیستم حمل و نقل عمومی کرد و در این مسیر مشارکت دولت، شهرداریها و بخش خصوصی می تواند کارساز باشد.
عضو شورای سیاست گذاری خودرو تصریح کرد: با عزمی ملی و نگاه بلند مدت می توان بسیاری از چالشهای موجود در بخش حمل و نقل را رفع کرد.
قربانی ادامه داد: برای داشتن یک حمل و نقل پویا و کار آمد باید گزینه های برتر را انتخاب کرد تا افزون بر هزینه های مورد نیاز سطح رضایت مندی مردم نیز افزایش یابد.
لازم به ذکر است، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، چندی پیش با بیان این‌که ورود اتوبوسهای برقی و هیبریدی با هدف حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: دوران راهکارهای مقطعی برای کاهش آلودگی هوا به سر آمده و باید شهر تهران را براساس الگوی شهری پایتخت مدیریت کرد.
پیمان سنندجی، با بیان این‌که اصلیترین برنامه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل، کاهش آلاینده‌ها از منبع است، عنوان کرد: امیدواریم با تحقق این مهم در سال ١٤٠٤ به آسمانی پاک دست یابیم، از این رو طی یک برنامه ریزی ١٠ ساله برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تدوین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha