رئیس همایش داروسازی بالینی گفت: با وجود پتانسیل محیط در بیش از 20 دانشکده داروسازی کشور و بخش‌های بالینی بیمارستان‌ها که از کمبود جدی متخصصان داروسازی بالینی رنج می‌برند هنوز از ایده‌آل‌های خود فاصله داریم.

سلامت نیوز: رئیس همایش داروسازی بالینی گفت: با وجود پتانسیل محیط در بیش از 20 دانشکده داروسازی کشور و بخش‌های بالینی بیمارستان‌ها که از کمبود جدی متخصصان داروسازی بالینی رنج می‌برند هنوز از ایده‌آل‌های خود فاصله داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، جمشید سلام‌زاده در ششمین همایش داروسازی بالینی گفت: سال گذشته خدمات فنی داروسازان تأیید شد و ضریب K خدمات دارویی وارد کتاب ارزش‌گذاری نسبی شد بنابراین امیدواریم چالش‌های حق فنی را که در گذشته داشتیم رفع شود.
وی ادامه داد: همچنین خدماتی که توسط داروسازان بالینی در مراکز درمانی ارائه می‌شود در کتاب تعرفه‌گذاری وارد شد و امیدواریم در بازبینی‌های تعرفه‌ای تعرفه‌های مناسب برای این گروه در نظر گرفته شود.
سلام‌زاده گفت: صدور کارت هوشمند سلامت در حوزه دارو، امنیت بازار و راه‌اندازی نسخه الکترونیک از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری دنبال می‌شود.
رئیس همایش داروسازی بالینی افزود: در بیش از 20 دانشکده داروسازی کشور در بخش‌های بالینی مراکز درمانی از کمبود جدی متخصصان داروسازی بالینی رنج می‌بریم و هنوز از ایده‌آل‌های خود بسیار فاصله‌ایم.
سلام‌زاده افزود: طی سالهای گذشته با بازنگری در برنامه آموزش داروسازی بالینی سعی شد تا تناسب بیشتری بین فرایندهای آموزشی دستیاران و نیازهای نظام سلامت برقرار شود و باید این رشته به روز شده و نیازهای واقعی را تأمین کند.
این استاد گروه داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در شرایطی که ما هنوز از تعداد کافی داروساز بالینی برای پوشش بیمارستان‌ها و حتی دانشکده‌های داروسازی خود برخوردار نیستیم نمی‌توانیم بگوییم نظام سلامت جایگاهی برای داروسازان بالینی در نظر نگرفته است چرا که همین تعداد داروساز بالینی نیز توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد.
وی افزود: در سال گذشته دوره فلوشیپ داروسازی با گرایش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی شد و امیدواریم این رشته زمینه‌ساز برگزاری دوره‌های فوق تخصصی و فلوشیپ بیشتر برای رشته تخصصی داروسازی بالینی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha