چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 144419

مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های این وزارتخانه در هفته سلامت را تشریح کرد.

سلامت نیوزمدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های این وزارتخانه در هفته سلامت را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر ضیاءالدینی در نشست خبری هفته سلامت با عنوان " ایمنی غذا،از مزرعه تا سفره" گفت: چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور مراسم هفته سلامت به صورت نمادین برگزار می‌شود. این برنامه در تهران نیز در یکی از مدارس شهرری برگزار خواهد شد.
وی برگزاری جشنواره غذای سالم را از دیگر برنامه‌های مدارس در هفته سلامت خواند و افزود: در این هفته تشکلهای دانش آموزی به عنوان سفیران سلامت را در استانهای مختلف خواهیم داشت. در این راستا حدود 300 هزار دانش آموز درباره تغذیه سالم و بیماریهای واگیر و غیرواگیر آموزشهای لازم را دریافت خواهند کرد.
ضیاءالدینی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی جهت افزایش آگاهی والدین نیز برگزار خواهد شد تا به این ترتیب والدین فرزندان خود را با لقمه سالم راهی مدرسه کنند.
وی از تشدید نظارتها بر بوفه مدارس با همکاری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با همکاری وزارت بهداشت از بوفه حدود 80 هزار مدرسه بازدید کردیم که از این میان حدود 2 درصد آنها مشکل داشتند و اقدامات لازم جهت رفع این مشکلات در حال انجام است.
ضیاءالدینی همچنین از ممنوع شدن عرضه سوسیس و کالباس و نوشابه در بوفه مدارس و همچنین تاکیدهای صورت گرفته در این زمینه خبر داد و گفت: در هفته سلامت برای معلمان مدارس نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha