نایب رئیس کانون هموفیلی ایران گفت : به دنبال آلوده شدن خون ها در سال 1374 و مبتلا شدن خیلی کثیری از بیماران هموفیلی به هپاتیت c براساس رای دادگاه باید مسئولین دولتی از بیماران دخیل عذرخواهی می کردند که هنوزاین کار انجام نشده است.

صبری نقاشیان درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: درحال حاضر سه پرونده در این مورد تشکیل شده که در پرونده اول برای  نهصد و هفتاد و چهاربیمار هموفیلی مبتلا به هپاتیت c حکم  دیه، خسارت معنوی و درمان و عذرخواهی مسئولین دولتی و انتشار آن در جراید از سوی دادگاه انقلاب اسلامی صادر شد.
وی با بیان اینکه تمام احکام به جز عذرخواهی مسئولین دولتی اجرا شده است بیان داشت:مسئله درمان تمام  بیماران هموفیلی مبتلا به هپاتیت c درطی پرونده اول انجام شده است.
نایب رئیس کانون هموفیلی ایران اظهارداشت: پرونده دوم برای یکصد و هفتاد و یک بیمار هموفیلی مبتلا به هپاتیت c باز شد که باید طی آن  پنج میلیارد و دویست میلیون تومان غرامت و حق وکالت از سوی وزارت بهداشت به حساب دادگستری واریز شود که به علت عدم پرداخت یکی از حساب های وزارت بهداشت که معادل یک میلیارد تومان بود طی چند روز اخیر بسته شد.
 وی تصریح کرد: وزارت بهداشت باید طی پرونده دوم یک و نیم میلیارد تومان تا آخر ماه به حساب این بیماران واریز کند و تا پایان سال دو و نیم میلیارد دیگر پرداخت شود.
نقاشیان با اعلام اینکه در پرونده اول یازده میلیاردتومان به عنوان حق وکالت و خسارت معنوی و مادی از سوی وزارت بهداشت پرداخت شد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درمان بیماری هپاتیت c هزینه بر و بسیار طولانی است بنابراین باید از ده تا پنجاه میلیون تومان برای هر بیمار غرامت پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز درمان برخی از بیماران هموفیلی مبتلا به هپاتیت c در پرونده دوم تکمیل نشده است گفت: در جریان پرونده سوم، یک هزار و پانصد بیمار منتظر انجام اقدامات اولیه برای انجام مراحل دادسری و رسیدگی و تعیین میزان خسارت و دیه و کارشناسی به پزشکی قانونی هستند.
نایب رئیس کانون هموفیلی ایران افزود: با توجه به اینکه پرونده اول نزدیک به هشت سال و پرونده دوم نزدیک به دوسال در انتظار حکم دادرسی قرار گرفت بنابراین به منظور کوتاه شدن زمان برای صدور حکم دادگاه  پیشنهاد به رئیس جمهور دادیم که بدون صرف این وقت طولانی که بسیاری از بیماران دچار صرف هزینه های زیاد و آسیب می شدند تعیین خسارت شود که علی رغم موافقت ایشان اما همچنان این پرونده با گذشت هشت ماه ، بدون تکلیف دربین پرونده های دادرسی مانده است.
وی بیان داشت: خون های آلوده به دوصورت وارداتی و داخلی به بیماران تزریق شد  که خون های آلوده وارداتی باعث ابتلا یکصد و هشتاد و نه  بیمارهموفیلی به  HIV  شد که طی این سال ها تنها سی و سه نفر از آنها زنده هستند  و خون های الوده داخلی باعث ابتلاء  نیمی ازاین  بیماران  به هپاتیت C شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha