چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

حجاج ایرانی با ابراز تأسف از حادثه فرودگاه جده، از شیطنت برخی افراد، سایت‌ها و رسانه‌ها در تحریف این جریان گلایه کرد و با بیان اینکه خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی دروغ است، گفت: برخی اشخاص، سایت‌ها و رسانه‌ها به راحتی حرمت مردم را می‌شکنند.

سلامت نیوز: حجاج ایرانی با ابراز تأسف از حادثه فرودگاه جده، از شیطنت برخی افراد، سایت‌ها و رسانه‌ها در تحریف این جریان گلایه کرد و با بیان اینکه خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی دروغ است، گفت: برخی اشخاص، سایت‌ها و رسانه‌ها به راحتی حرمت مردم را می‌شکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه مسئولان مناطق بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به حادثه تأسف‌بار و بی‌سابقه فرودگاه جده گفت: چنین حادثه‌ای در دنیا بی‌سابقه است.

وی افزود: در این حادثه با هوشیاری دو نوجوان عزیز و عکس‌العمل به موقع آنان تجاوزی انجام نگرفته و دو نفر پلیس به خاطر اقدام زشت و شرم‌آور خود از سوی مقامات عربستان شناسایی و دستگیر شد‌ه‌اند و مسئولان عالی‌رتبه عربستان نیز قول داده‌اند با این اقدام غیرانسانی و ضد اسلامی قاطع برخورد کنند.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه با تأکید بر اینکه حادثه فرودگاه جده تجاوز نبوده، بلکه اقدام برای تعرض و آزار جنسی بوده است به تشریح روند پیگیری این حادثه از سوی مسئولان کشورمان پرداخت و ابراز امیدواری کرد که خاطیان به زودی مجازات شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: حیثیت مردم و به ویژه دو نوجوان عزیز و خانواده‌های محترم آنان امری مهم و شایسته توجه است، لیکن برخی افراد از روی بی‌اطلاعی و یا خدای ناکرده تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی مطالبی را مطرح کرده و می‌کنند که خانواده‌های این دو نوجوان را متأثر و پریشان کرده است.

وی با اشاره به سخنرانی خود در جمع روحانیون و علمای شیعه و سنی یکی از شهرستان‌ها در سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، گفت: برخی سایت‌ها از قول من نوشته‌اند که در حادثه فرودگاه جده هیچ تعرضی انجام نگرفته است، در حالی که من با آن سایت مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام، یک فرد به صورت ناشناس از من درباره حادثه سئوال کرده و من پاسخ داده‌ام که تجاوز نبوده است.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با اشاره به مطالب خلاف دین و اخلاق که برخی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، اظهار داشت: شیطنت‌های بسیار گسترده‌ای در این زمینه رخ داد و عده‌ای شعر سروده و به خانه خدا و مسجدالحرام اهانت کردند. برخی حج که به عنوان رکن دین است را به سُخره گرفتند و برخی دیگر عنوان مقدس حاجی را زیر سئوال برده و به حاجیان اهانت کردند.

قاضی عسکر شیطنت‌های خبری برخی رسانه‌ها را هدایت شده و در راستای اهداف دشمن ارزیابی کرد و گفت: این حادثه زشت و ناگوار به شدت محکوم است و حتما باید خاطیان محاکمه و به اشد مجازات برسند، اما هرگز نباید با مسائل مهم دینی و اسلامی، احساسی برخورد کنیم.

وی از عکس‌العمل به موقع مردم و غیرت دینی ملت شرافتمند ایران اسلامی صمیمانه تشکر کرد و گفت: متأسفانه در یک چنین حوادثی، عناصر ضد انقلاب و احیانا غیرمعتقد به دین و اسلام در پوشش خیرخواهی وارد معرکه شده به فتنه‌های بزرگی دامن می‌زنند که مردم باید مراقب این فتنه‌ها باشند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: برخی مسائل قومی و طایفه‌ای را مطرح کرده و این حادثه را به جنگ عرب و عجم تبدیل کردند، برخی دیگر با سوء استفاده از این موقعیت به اهانت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی روی آوردند، برخی با استفاده از جوک‌های زشت و رکیک به مقدسات اسلامی اهانت کردند که زشتی اینگونه کارها بر همگان آشکار و روشن است.

قاضی عسکر ادامه داد: ملت شریف ایران اسلامی ثابت کرده‌اند که اهانت به عزت و شرف و اسلامیت خود را هرگز برنمی‌تابند و هیچگاه اجازه نخواهند داد عظمت آنها زیر سئوال برود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برخی شعارهای انحرافی مبنی بر استعفای رئیس سازمان حج و زیارت افزود: جناب مهندس سعید اوحدی از آزادگان و فردی خدوم و فعال در عرصه حج و زیارت است و مجموعه خدمتگزاران مردم در این حوزه، خدمت به حجاج و زائران را برای خود افتخار می‌دانند و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در طول سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند حج و عمره را با قیمت تقریبا تمام شده مدیریت کنند. آن وقت چگونه است که برخی افراد این سازمان را به سودجویی مالی متهم می‌کنند؟

وی ابراز کرد: در طول سالیان گذشته ده‌ها هزار زائر ایرانی به حج و عمره مشرف شده‌اند و نظم آنها، عبادات آنها و توجه آنان به نماز و قرآن و معنویت حقیقتاً ستودنی است، دیگر از پرسه زنی‌های گسترده در بازارها و خریدهای آنچنانی خبری نیست و بسیاری از حاجیان پس از مراجعت متحول و در دین ثابت‌قدم شده‌اند؛ آیا اینها برای کشور ما افتخار نیست؟ چرا باید اجازه دهیم این افتخارات و ارزش‌ها زیر سئوال برود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین افزود: در سال حدود هفت میلیون نفر از مردم کشورمان به خارج کشور مسافرت می‌کنند، آیا حساسیت یک عده فقط روی سفرهای زیارتی این شک را تقویت نمی‌کند که عده‌ای مغرض و سودجو در پوشش خیرخواهی دنبال نقشه‌های شوم خود هستند؟

وی در پایان گفت: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به شدت و با قاطعیت در حال پیگیری این موضوع مهم هستند و انشاء الله پس از حصول نتیجه آن را به اطلاع همگان خواهند رساند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: باید منتظر اقدام سریع مسئولان عربستانی بمانیم که اگر اقدام مناسبی صورت دادند، عمره از سر گرفته شود اما اگر اقدامی صورت ندهند، طبیعتا عمره به صورت تعلیق شده باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha