چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 144427

با وجود اهمیت انجام ورزش در افراد برخی از انواع آن به دلایلی اثری قوی‌تر و برخی اثری ضعیف‌تر بر روی سلامت و طول عمر می‌گذارند.

سلامت نیوز: با وجود اهمیت انجام ورزش در افراد برخی از انواع آن به دلایلی اثری قوی‌تر و برخی اثری ضعیف‌تر بر روی سلامت و طول عمر می‌گذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان توصیه می‌کنند افراد به ورزش‌های بسیار تند بپردازند به جای آنکه به انجام ورزش‌های ملایم بپردازند.
گفتنی است، بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها افرادی که به انجام ورزش‌هایی مانند ایروبیک، ژیمناستیک و یا ورزش‌های رزمی می‌پردازند تا حدی که دچار تعریق از بدن می‌شود بسیار کمتر احتمال دارد که دچار مرگ زودرس شوند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، ورزش بسیار شدید حتی اگر در یک بازه زمانی کوتاه انجام شود می‌تواند باعث رفع ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و یا دیابت شود.
بر اساس پژوهش‌ها البته افراد قبل از انجام ورزش‌های شدید باید تست سلامتی انجام داده و با نظر موافق پزشک خود ورزش کنند.
پژوهشگران استرالیایی این نتایج را با تحقیق بر روی 204 هزار و 542 فرد به صورت 6 سال و بررسی فعالیت‌های ورزشی و میزان سلامت و طول عمر آنها به دست آورده‌اند. نتایج این تحقیق در مجله پزشکی JAMA به چاپ رسیده است.
بر اساس این تحقیق که توسط دانشگاه سیدنی صورت گرفته داشتن ورزش شدید برای سلامت هم مردان و هم زنان موثر است و حتی داشتن تنها 75 دقیقه ورزش شدید در هفته نیز می‌تواند اثر مطلوبی بر سلامت و افزایش طول عمر افراد داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha