رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: گرد و غبار روی صفحه نمایشگر باعث خستگی چشم و سردرد در کاربران رایانه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر "پرویز زرین بخش" گفت: گرد و غبار روی صفحه نمایشگر باعث پراکندگی نور در سطح صفحه می شود و وضوح تصاویر را کم می کند که این امر، باعث مبهم شدن تصاویر و در نتیجه خستگی و گیجی کاربر می شود.

وی گفت: تمیز کردن صفحه نمایشگر باید با کاغذهای مخصوصی انجام شود؛ این کاغذها بار الکتریکی کمی دارند و باعث خراش و خط در صفحه نمایشگر نمی شوند.

این متخصص چشم اضافه کرد: پراکندگی نور در سطح نمایشگر باعث می شود کاربر برای پرهیز از بازتاب نوری مدام حالت های نگاه کردن یا نشستن خود را تغییر دهد.
 
رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران، با اشاره به اینکه عواملی که کیفیت تصویر را کاهش می دهد ضمن اینکه دید را مشکل می کند، باعث خستگی چشم و سردرد می شود، گفت: یکی از مهم ترین این عوامل گرد و غبار روی صفحه نمایشگر است که وضوح تصاویر را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: صفحه نمایشگر بهتر است در فواصل زمانی مشخصی به طور منظم تمیز و گرد و غبار آن زوده شود.

زرین بخش با بیان اینکه نمایشگرهایی که به طور مشخص به جلو یا عقب خم می شود ممکن است تصاویر را کج و معوج نشان دهد و باعث سختی دید شود، گفت: وقتی نمایشگر به عقب خم می‌ شود، نورهای بالای سر ایجاد بازتاب نوری کرده و تصاویر را نمی توان به خوبی دید، این حالت نیز خستگی چشم و سردرد را به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha