پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 144460

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با اضطراری خواندن وضعیت امنیت غذایی در یمن ، خواستار کمک جامعه بین الملل برای حمایت از مردم و کشاورزان در این کشور شد.

سلامت نیوز: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با اضطراری خواندن وضعیت امنیت غذایی در یمن ، خواستار کمک جامعه بین الملل برای حمایت از مردم و کشاورزان در این کشور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، صالح حاج حسن ،نماینده سازمان خواربارو کشاورزی ملل متحد در یمن،روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: ما در حال وارد شدن به مرحله و شرایط حساس و حیاتی در تولید محصولات کشاورزی در یمن هستیم، اگر برای امنیت غذایی مردم این کشور نگرانی خاطر وجود دارد، توجه به تولیدات کشاورزی برای پیشگیری از بروز ناامنی غذایی اجتناب ناپذیر است.

نماینده فائو در ادامه ضمن درخواست کمک از خیرین بین المللی عنوان داشت ،در صورت تأمین مالی 8 میلیون دلاری برای حمایت از کشاورزان در یمن می توان از این بحران جلوگیری کرد.

طبق آخرین آمار فائو ،با شدت گرفتن درگیری ها، داد و ستد در تمام شهرهای یمن دچار اختلال شده قیمت مواد غذایی و هزینه های کاشت و آماده سازی زمین های کشاورزی بشدت افزایش یافته است.

فائو،شمار مردم تحت تأثیر ناامنی های غذایی را 10 میلیون و 600 هزار نفر عنوان کرد که وضعیت نیمی از این تعداد اضطراری گزارش شده است.

سازمان ملل بیش از نیمی از جمعیت 26 میلیونی یمن را نیازمند به انواع کمک های انسان دوستانه می داند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha