پژوهشگران ایرانی تحقیقات اولیه در زمینه كاربرد سلول های بنیادی فیبروبلاست را در بهبود چین و چروك پوست و درمان زخم های پوستی با موفقیت انجام دادند.

رئیس مركز تحقیقات پوست و سالك اصفهان گفت: این تحقیقات به منظور كاربرد سلول های بنیادی پوست و درمان زخم های ناشی از دیابت ، سوختگی و اسکارهای سالك ، ‌آبله مرغان و آكنه صورت گرفته است.

دكتر نیلفروش زاده گفت:‌ با بهبود چروك ها و درمان اسكارهای پوستی در 44 بیمار تحت درمان، این روش و مشاهده نشدن عارضه ای بعد از گذشت دو سال از درمان آخرین فرد، مرحله نخست با موفقیت پایان یافت.

نیلفروش زاده مزیت درمان  با تزریق فیبروبلاست ها را دائم بودن اثر درمانی بیان كرد.
وی افزود: در این روش قسمتی از پوست پشت گوش كه كمترین آسیب را از سوختگی های آفتاب و دیگر عوامل خارجی دیده است برداشته و بعد از تكثیر سلول های فیبرو بلاست خودی به نام اتولوگ ها در پژوهشكده رویان در ضایعه مورد نظر قرار داده می شود ،تا به داخل پوست انتقال یابد.

به گزارش شبکه خبر، محققان مركز تحقیقات پوست و سالك اصفهان و پژوهشكده رویان از4 سال پیش تحقیقات مشترك خود را در زمینه كاربردهای فیبرو بلاست در درمان ضایعات پوستی آغاز كرده اند.

اكنون این تحقیقات در بهبود چروك های پوست و درمان اسكارهای پوستی ( فرو رفتگی هایی كه در اثر سالك ، آبله مرغان و آكنه در پوست صورت ایجاد می شود) به نتیجه رسیده و در مرحله بعد از درمان سوختگی های وسیع و زخم های ناشی از دیابت در دست بررسی محققان این مركز قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha