جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 144521

یک فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه عدم استفاده از عینک‌های آفتابی منجر به افزایش احتمال ابتلا به آب مروارید می‌شود، اظهار کرد: اختلال در دید رنگ اشیاء و تشخیص چهره دیگران از علائم ابتلا به بیماری آب مروارید است.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه عدم استفاده از عینک‌های آفتابی منجر به افزایش احتمال ابتلا به آب مروارید می‌شود، اظهار کرد: اختلال در دید رنگ اشیاء و تشخیص چهره دیگران از علائم ابتلا به بیماری آب مروارید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد کریم اسماعیلی  با اشاره به اینکه افرادی که دچار بیماری آب مروارید می‌شوند، اشیاء را کمرنگ‌تر از رنگ واقعی خود می‌بینند، گفت: زمانی که بیماری آب مروارید فرد به مرحله پیشرفته می‌رسد، فرد تمام اشیاء را به رنگ قهوه‌ای می‌بیند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سن از شایع‌ترین علل ابتلا به آب مروارید است، یادآور شد: امکان ابتلا به آب مروارید در هر سنی وجود دارد، اما 50 درصد افرادی که در سن 80 سالگی قرار دارند مبتلا به آب مروارید هستند یا تجربه یک جراحی برای درمان آب مروارید را داشته‌اند.

این فوق تخصص قرنیه تصریح کرد: اختلال در دید رنگ اشیاء و تشخیص چهره دیگران از علائم ابتلا به بیماری آب مروارید است، اما ممکن است زمانی که فرد در مرحله پیشرفته بیماری خود قرار می‌گیرد، حتی قادر به تشخیص چهره بستگان خود نیز نباشد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برخی بیماری‌ها سبب افزایش بروز آب مروارید می‌شوند، بیان کرد: برخی از بیماری‌ها مانند دیابت، ‌فشارخون، تیروئید، کمبود کلسیم و چاقی امکان ابتلا به آب مروارید را در سنین جوانی فراهم می‌کنند.

این فوق تخصص قرنیه در پایان خاطرنشان کرد: مصرف سیگار احتمال ابتلا به آب مروارید را افزایش می‌دهد و افرادی که در معرض نور خورشید هستند یا از عینک آفتابی استفاده نمی‌کنند نیز بیشتر دچار این عارضه می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha