معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی وضعیت بیمه‌ای اقشار مختلف در نظام چندلایه تامین اجتماعی را تشریح کرد.

سلامت نیوز:معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی وضعیت بیمه‌ای اقشار مختلف در نظام چندلایه تامین اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،محمدحسن زدا  در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت و جایگاه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در طرح نظام چندلایه تامین اجتماعی که هم اکنون در وزارت رفاه با مشارکت سازمانهای ذیربط در دست تدوین است اظهار کرد: قرار است جایگاه مردم و بیمه شدگان صندوق‌های مختلف در یک نظام تعریف شود.

وی افزود:‌ به عنوان مثال احتمالا افرادی که فاقد شغل‌اند و توانمند نیستند در لایه اول قرار می‌گیرند و باید مشخص شود که متولی بیمه آنها چه نهادی است؟ در لایه دوم متولی بیمه افرادی که صاحب شغل‌اند اما درآمد کمی دارند مشخص می‌شود و به همین ترتیب لایه‌ها تا سطح بیمه‌های تکمیلی تعریف می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با تعریف لایه‌های مختلف، تکلیف روشن می‌شود و همپوشانی‌ها و موازی کاری‌ها پایان می‌یابد گفت: در نظام لایه بندی به دنبال مشخص کردن جایگاه اقشار اجتماعی هستیم و به هیچ وجه مسائلی چون سطوح پرداخت مستمری و غیره مطرح نیست.

زدا ادامه داد:‌ اکنون مشخص نیست متولی فرد فاقد سرپرست و بسیاری دیگر از اقشار مردم چه نهادها و ارگانهایی هستند. گروه‌هایی را داریم که بیمه نیستند و هیچ کس مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد لذا در نظام چندلایه جایگاه افراد مشخص می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha