رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در آغاز سال جدید یک موج مهندسی شده رسانه‌ای در تقابل با جامعه پزشکی استمرار یافت به طوری که به جای تکریم این قشر، ناجوانمردانه مورد هجمه قرار گرفتند.

استمرار یک موج مهندسی شده رسانه‌ای علیه پزشکان/ دریافتی پزشکان عمومی متناسب نیست

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در آغاز سال جدید یک موج مهندسی شده رسانه‌ای در تقابل با جامعه پزشکی استمرار یافت به طوری که به جای تکریم این قشر، ناجوانمردانه مورد هجمه قرار گرفتند.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا زالی در دوازدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی گفت: گروه پزشکی یکی از خدوم‌ترین گروه‌های اجتماعی در کشور است که علی‌رغم ناجوانمردی‌ها و بی‌عدالتی‌ها همیشه یه ارائه خدمت به آحاد مردم پرداخته است.

وی ادامه داد: شاید مشارکت بی‌نظیر، ایثارگرانه و جدی گروه‌های پزشکی نمادی از ایثار و از خودگذشتگی گروه‌های اجتماعی باشد و در سایه سنگین تحریم‌ها، این جامعه پزشکی بوده که در صف اول ارائه خدمات، تلخی ناشی از تحریم‌ها را جبران کرده است.

زالی گفت: اگر امروز علی‌رغم تحریم‌ها در عرصه بهداشت و درمان با کاستی‌ روبه‌رو نیستیم و بسیاری از طرح‌های بزرگ ملی اجرا شده به دلیل خدمت این گروه بوده است و به حدی از بالندگی‌ها رسیده‌ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: در بحث تحریم‌ها بیش از هر زمان دیگری تجلی حرکت ایثارگرانه جامعه پزشکی را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: امروز جامعه پزشکی کشور از یک تکدر خاطر مزمن رنج می‌برد و در فضاهای مختلف به جای تکریم این قشر خدوم، ناجوانمردانه مورد هجمه قرار می‌گیرند.

زالی گفت: در آغاز سال جدید یک موج مهندسی شده رسانه‌ای استمرار یافت که نقطه مهم این تقابل جامعه پزشکی بود. در حالی که در اقصی‌نقاط کشور در حال ارائه خدمت هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: تناسب دریافت مطلوب در گروه‌های پزشکی به ویژه پزشکان عمومی متناسب با سختی کار آنها نیست و در تأمین جبران خدمات پزشکان عمومی در سال‌های اخیر مشکلات جدی داشته‌ایم.

زالی افزود:جامعه پزشکی خود را تافته جدا بافته نمی‌داند و اگر از قداست خود دفاع می‌کند به معنی دفاع از صنف خود نیست. امروز اگر تکریم را خواستاریم صرفاً یک بحث صنفی نیست چون هر گونه خدشه به اعتماد میان پزشک و بیمار رابطه غیر معنوی و آسیب‌های فراوان را در جامعه خواهد داشت.

وی گفت: جامعه پزشکی به نقطه‌ای از تعالی علمی رسیده که در منطقه مدیترانه شرقی اول هستیم. بالاترین نرخ رشد علمی و پژوهشی را داریم در نانوتکنولوژی در منطقه رقیب نداریم و آیا سزوار است به جای تکریم این جامعه فرهیخته، آنها را مورد هجوم قرار دهیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: پزشکان عمومی از بی‌عدالتی مزمن رنج می‌برند که ناشی از نگاه هویتی است و باید به این گروه اعتماد کرد تا به باور عمومی ملی و کشوری تبدیل شود. در این راستا احیای طب عمومی راهگشا است.

وی گفت: با احیای طب عمومی مشکلات پزشکان عمومی به صورت ریشه‌ای حل می‌شود و دفاع از پزشکان عمومی نباید موجب کوچکی و خواری آنها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک پزشک عمومی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    15 0
    استاد محترم با سلام واحترام،من بارها بعنوان یک فرد دلسوز این نکته را یادآوری کرده ام که "پزشکی عمومی"یک رشته تخصصی است و در ایران متاسفانه درمقابل متخصص از آن استفاده شده است!در آلمان وسایر کشورهای اروپایی وکانادا ما چیزی به عنوان پزشک عمومی با مدت تحصیل 7 سال نداریم!وچیزی به نام امتحان دستیاری برای پزشکان عمومی نداریم پزشکی رشته ایست 4 ساله (بدون نیاز به پایان نامه! که خود به داستان خنده دارو تلف کننده بیت المال تبدیل شده چرا که این پایان نامه توسط کسی خوانده نمیشود وهیچ فایده ای برای سلامت مردم ندارد) که بعد از طی این 4 سال مستقیما فارغ التحصیلان آن وارد رشته تخصصی میشوند که یکی از آنها تخصص پزشکی عمومی (خانواده ) است که مهمترین رشته تخصصی است چراکه بیشترین بیماران را ویزیت ودرمان میکنند ونیاز به آموزش وسواد وسیع تر دارد!در این کشور بیمار با سردرد مستقیما به جراح مغز اعصاب مراجعه میکند وآنقدر بدآموزی وجود دارد که این متخصص محترم جراح!!!به این بیمار بدبخت نمیگوید که رشته من جراحی مغز ودرآوردن تومور ولخته از مغز وجراحی دیسک کمر!! است واشتباهی تشریف آورده اید! 80 هزار پزشکی عمومی را با شگرد نداشتن تخصص ودیوارکشی به دور تخصص با امتحان مزخرف و100 درصد دروغ دستیاری که آفت تقلب وفروش سئوالات از سالهاپیش به آن افتاده به اصطلاح بی سواد نگه داشته اند!!!به مردم القا کرده اند که پزشک عمومی وخانواده پزشک عطسه وسرماخوردگی است!!!شما در دنیا وآخرت مسئولید وباید به این معضل پایان بدهید وپیشنهاددهید پزشکان عمومی ایران را با گذراندن دوره های عملی براساس الگوی پزشکی خانواده در دنیا آموزش داده ومدرک تخصص پزشکی خانواده را به آنها بدهند وامتحان دستیاری را حذف کنند وامکان ادامه تحصیل در هر تخصص دیگر رابرای آنان که به رشته پزشکی خانواده عفراهم نمایند وبه انجصارطلبی پایان دهند. برای نیروهای جدید نیزمدت تحصیل پزشکی را از 7 سال به 4 سال کاهش داده ومعضل بزرگ این کشور را حل نمائید. چرا که ویزیت مستقیم متخصصان غیر پزشک خانواده باعث خرج تراشی وتشخیصها ودرمانهای غلط شده وپیشگیری سطح چهارم را لوث میکند.....