کارشناس ارشد حشره پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نقش لارو (کرم) یک نوع مگس خاص در درمان زخم‌های لاعلاج گفت و افزود: از روش ماگوت‌تراپی می‌توان برای درمان زخم پای دیابتی نیز استفاده کرد.

سلامت نیوز:درمان زخم پای دیابتی با استفاده از ماگوت تراپی


کارشناس ارشد حشره پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نقش لارو (کرم) یک نوع مگس خاص در درمان زخم‌های لاعلاج گفت و افزود: از روش ماگوت‌تراپی می‌توان برای درمان زخم پای دیابتی نیز استفاده کرد.


 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس،اعظم ملکیان  به تشریح درمان ماگوت‌تراپی پرداخت و گفت: در این روش از لارو (کرم) یک نوع مگس خاص به نام «لوپیا سریپاترا» برای درمان زخم‌های لاعلاج و عفونی استفاده می‌شود.

وی افزود: لارو این نوع مگس خاص زخم‌های عفونی را درمان و به ترمیم و بهبود زخم کمک می‌کند به طوری که خیلی سریعتر از روش‌های دیگر به درمان زخم می‌انجامد.

کارشناس ارشد حشره پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد تاریخچه استفاده از لارو در درمان زخم گفت: از این روش از سال 1557 میلادی و پیش از اینکه آنتی‌بیوتیک‌ها کشف شوند استفاده می‌شد اما با کشف آنتی‌بیوتیک‌ها به تدریج این روش فراموش شد.

وی افزود: اما اکنون با توجه به افزایش مقاومت بدن به آنتی‌بیوتیک‌ها دانشمندان دوباره به استفاده از لارو در درمان زخم روی آورده‌اند به طوری که اکنون در اروپا، آمریکا، مالزی و چین از این روش استفاده می‌شود.

ملکیان زمان استفاده از این روش را برای درمان زخم‌های مزمن عنوان کرد و گفت: زمانی که زخم هیچ راه درمانی نداشته باشد می‌توان از ماگوت تراپی برای درمان آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این روش ابتدا با استفاده از یک دوره درمانی نشان می‌دهد که آیا زخم قابل درمان است یا خیر و سپس اگر زخم قابل درمان باشد ادامه مراحل درمان در دوره‌های بعد انجام می‌شود.

کارشناس ارشد حشره پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقش لارو در درمان زخم پای دیابتی‌ها اشاره کرد و گفت: کسانی که پزشکان آنها را جواب می‌کنند و در آستانه قطع پا هستند به کلینیک لارودرمانی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه می‌کنند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

به گفته وی در دوره اول ماگوت تراپی در این کلینیک 30 نفر از کسانی که در آستانه قطع عضو بودند درمان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha