جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 144544

یک متخصص خون و آنکولوژی گفت: حدود 70 درصد سرطان‌های سینه پس از 40 سالگی و کمتر از 2 درصد آنها قبل از 30 سالگی ایجاد می‌شود.

سلامت نیوز:یک متخصص خون و آنکولوژی گفت: حدود 70 درصد سرطان‌های سینه پس از 40 سالگی و کمتر از 2 درصد آنها قبل از 30 سالگی ایجاد می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ،مریم رحیمی  گفت: مهمترین عضوی که بیماری‌های آن زنان را به درمانگاه‌ها و مطب‌ها می‌کشاند بیماری‌های مربوط به سینه است. شایع‌ترین علامت بیماری‌های مربوط به سینه درد و ایجاد توده است که البته 70 درصد موارد این توده‌ها خوش‌خیم هستند. همچنین ترشح غیرطبیعی از سینه یکی دیگر از این علامت‌هاست.

وی افزود: ضایعات بدخیم یا سرطانی در سینه بیشتر در دوران یائسگی یا پس از آن ایجاد می‌شود و با افزایش سن شیوع این ضایعات بیشتر می‌شود. به طوری که 75 درصد سرطان‌های سینه پس از 40 سالگی رخ می‌دهد.

رحیمی گفت: اما در کشور ما به دلیل جوان بودن جمعیت، بیماران در سنین پایین‌تری مراجعه کرده و بیماری آنها تشخیص داده می‌شود.

این متخصص آنکولوژی گفت: از آنجا که در کشور ما 80 درص سرطان‌های سینه توسط خود زنان کشف می‌شود آموزش چگونگی انجام و زمان معاینه سینه به زنان بسیار مهم است. بنابراین تمام دختران دبیرستانی باید از نحوه خودآزمایی آگاه شوند و آن را به عنوان یک وظیفه بهداشتی هر ماه انجام دهند.

وی گفت:‌ طبق تحقیقات انجام شده تخمین زده می‌شود تعداد کمی از زنان هر ماه سینه خود را معاینه می‌کنند. دلیل این رفتار به دلیل عدم آگاهی، عوامل روانی، ترس، خجالت و افسردگی است در حالی که انجام معاینه ماهانه پس از هر دوره قاعدگی برای زنان 30 ساله و بالاتر بسیار توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha