یک متخصص گوش ، حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت : افرادی که سینوزیت دارند ، خودسرانه آنتی بیوتیک نخورند.

دکتر کامران کامروا در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه اغلب افراد مبتلا به سینوزیت خود با مصرف آنتی‌بیوتیک و آنتی‌هیستامین خوددرمانی می کنند اما این امر باعث مقاوم شدن بدن آنها به انواع آنتی‌بیوتیک شده و مجبور می شوند نوع قوی‌تر و پیچیده‌تری را برای دفعات بعد استفاده کنند.
وی اظهار داشت:با فرا رسیدن فصل سرما و قرار گرفتن افراد در محیط‌ های سرپوشیده مثل محل کار و مدرسه، احتمال انتقال عفونت‌های ویروسی و باکتریایی بیشتر شده و باعث ایجاد سینوزیت می شود.
کامروا با بیان اینکه علایم این درد با دیگر مشکلات مثل گرفتگی بینی، خشکی مخاط حلق، لوزه‌های برجسته و آلرژی‌ها هم‌پوشانی دارد که اغلب بدون تشخیص صحیح باقی می‌ماند، گفت : نشانه اصلی سینوزیت ترشحات پشت حلق است و تنها روش تشخیصی سینوزیت مزمن انجام سی‌تی‌اسکن است.
وی افزود:در سی‌تی‌اسکن علت واقعی زمینه‌ای مشخص می‌شود که آیا مثلا انحراف بینی وجود دارد و یا با روش‌های جدید آندوسکوپی که یک روش سرپایی است، می‌توان به تشخیص زودهنگام و همچنین درمان سینوزیت کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha