شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 144584

مرگ 9 نوزاد در بیمارستان امام خمینی در روزهای پایانی سال گذشته، در حالی بعد از گذشت یک ماه روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که گفته می شود نوعی عفونت به نام عفونت «آسینو باکتر» در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان وارد و منجر به فوت آنها شده است.

مرگ 9 نوزاد همچنان در ابهام

سلامت نیوز:مرگ 9 نوزاد در بیمارستان امام خمینی در روزهای پایانی سال گذشته، در حالی بعد از گذشت یک ماه روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که گفته می شود نوعی عفونت به نام عفونت «آسینو باکتر» در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان وارد و منجر به فوت آنها شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،دکتر صدف علیپور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأیید فوت 9 نوزاد می‌گوید: میزان مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه بالا است، زیرا نوزادانی که در بخش NICUبستری می‌شوند مشکلات زمینه‌ای متعددی از جمله وزن پایین، مشکل ریه و نارسایی قلبی در آنها شایع است. بنابراین از 9 نوزادی که در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان امام خمینی بستری بودند و در فاصله دی تا اسفند ٩٣ فوت شدند اگرچه نتیجه کشت عفونت آسینو باکتر در آنها مثبت بود اما صرفاً این عفونت منجربه مرگ آنها نشده و عامل عفونی به سایر مشکلات بیماران اضافه شده است.


به گفته علیپور وقتی نوزادی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود با مشکلات متعددی روبه رو است و نمی‌توان گفت که فقط به یک علت فوت کرده است. ریه‌های اغلب این نوزادان رشد نکرده و وزن شان بسیار پایین بود بنابراین هیچ وقت نمی‌توان گفت، آنها تنها به علت عفونت با این باکتری فوت کرده‌اند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه میانگین فوت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان امام خمینی پایین‌تر از میانگین جهانی است، می‌گوید: 25درصد نوزادانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند، فوت می‌کنند ضمن آنکه میزان مرگ و میر در بیمارستان امام خمینی بیشتر از حد میانگین جهانی نیست.

دکتر محمد حسین میر دهقان، مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت نیز  ضمن طبیعی دانستن وجود عفونت در محیط‌های بیمارستانی می‌گوید: در هر بیمارستانی کنترل عفونت‌های بیمارستانی یک پروسه طبیعی است اما میزان عفونت در بخش مراقبت‌های ویژه، بویژه در بیمارستان امام خمینی که بیماران مشکل دار را بستری می‌کنند و زمینه بیماری‌های عفونی در آنها بالا است، بسیار زیاد است. دکتر میر دهقان همچنین می‌گوید: برای بررسی بیشتر علت فوت نوزادان نیز طبق روال کمیته‌ای تشکیل می‌شود و در صورت قصور هر یک از مسئولان بیمارستان باید پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha