شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 144589

مدیرگروه بهداشت حرفهای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همه‌ی زنان باید در دوران بارداری از نظر HBsAg مورد آزمایش قرار گیرند.

سلامت نیوز: مدیرگروه بهداشت حرفهای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همه‌ی زنان باید در دوران بارداری از نظر HBsAg مورد آزمایش قرار گیرند.

دکتر «رضا سالاری» در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: زنانی که ناقل هپاتیت ب هستند، میتوانند حامله شوند تنها مسألهای که برای این نوزادان ممکن است اتفاق بیفتد، ابتلا به هپاتیت ب است که در حدود 40 درصد موارد اتفاق میافتد(این آمار از 10 تا 90 درصد متغیر است).

وی خاطرنشان کرد: برای این‌که احتمال عفونت نوزاد کاهش یابد(و حتی به نزدیک صفر برسد) باید بلافاصله پس از تولد کودک، ایمونوگلوبولین و واکسن هپاتیت ب به نوزاد تزریق شود.

سالاری ادامه داد: از همین‌رو ناقل هپاتیت و فرد حامله، حتماً پزشک خود را از این مسأله مطلع کند. پزشک پس از زایمان، بدن نوزاد را به دقت و با احتیاط میشوید و ظرف 12 ساعت ایمونوگلوبولین هپاتیت ب(آمپول HBIG) را روی یک ران و اولین واکسن هپاتیت ب را(حداکثر در 7 روز اول پس از تولد) روی ران دیگر نوزاد تزریق میکند.

مدیرگروه بهداشت حرفهای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نوبت دوم واکسن پس از یک ماه و نوبت سوم واکسن شش ماه پس از نوبت اول تزریق میشود.

وی افزود: کودک باید پس از چند روز و نیز 9 تا 12 ماه بعد تولد از نظر وجود آنتیژن سطحی هپاتیت ب(HBsAg ) مورد آزمایش قرار گیرد. در صورت اتخاذ این تدابیر، امکان ابتلای نوزاد شما به هپاتیت، به کمتر از 10 درصد می‌رسد. به هر حال اگر تعداد کافی بچه دارید، از حاملگی مجدد بپرهیزید.

سالاری خاطرنشان کرد: همه‌ی زنان باید در دوران بارداری از نظر HBsAg مورد آزمایش قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha