سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تداخل در وظایف سازمان استاندارد و غذا و دارو، گفت: این روند موجب ورود بی‌رویه محصولات قاچاق به کشور شده است به همین علت اکنون بررسی طرح تعیین اختیارات و وظایف سازمان ملی استاندارد در نوبت رسیدگی صحن مجلس قرار دارد.

واگذاری بخشی از وظایف سازمان غذا ودارو به سازمان استاندارد

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تداخل در وظایف سازمان استاندارد و غذا و دارو، گفت: این روند موجب ورود بی‌رویه محصولات قاچاق به کشور شده است به همین علت اکنون بررسی طرح تعیین اختیارات و وظایف سازمان ملی استاندارد در نوبت رسیدگی صحن مجلس قرار دارد.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری تصویب طرح تشکیل سازمان استاندارد در کمیسیون ویژه مجلس، افزود: در این طرح اختیارات و وظایف سازمان ملی استاندارد مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته لذا با توجه به اینکه امروزه وزارت بهداشت به ویژه سازمان غذا و دارو گله‌مندی زیادی از این سازمان دارند، در این طرح قرار است بخشی از وظایف و اختیارات سازمان غذا ودارو سلب شده و به سازمان استاندارد واگذار شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ از سویی دیگر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به دلیل عدم اجرای قوانین از سازمان استاندارد گله‌مند هستند چراکه امروزه شاهد ورود بی‌رویه محصولات قاچاق به کشور و همچنین نبود نظارت در بازار هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت مقتدر و عملیاتی شدن اقدامات سازمان ملی استاندارد، تصریح کرد:‌ از سویی دیگر به دلیل تداخلات کاری سازمان غذا و دارو با سازمان ملی استاندارد مشکلاتی در نحوه عملکرد هر دو سازمان ایجاد خواهد شد که باید حیطه اختیارات هر یک مشخص شود.

قربانی یادآور شد: تداخلات وظایف و اختیارات سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد مانع ارایه خدمت و نظارت ویژه بر کالاها و محصولات داخلی است که شفاف‌سازی قواعد و مقررات می‌تواند به عملکرد مثبت هر دو سازمان بینجامد.

وی با بیان اینکه طرح تعیین اختیارات و وظایف سازمان ملی استاندارد در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار دارد،‌ افزود: بررسی طرح مذکور در کمیسیون ویژه مجلس به اتمام رسیده و قوانین این سازمان در انتظار تصویب صحن علنی مجلس است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ‌گفت: با توجه به ضرورت تعیین اختیارات و وظایف سازمان ملی استاندارد قرار است فردا یکشنبه (30 فروردین ماه) اعضای این کمیسیون بازدیدی از سازمان ملی استاندارد داشته باشند تا ضمن استماع گزارش عملکرد این سازمان، درباره موضوعات مذکور نشستی را برگزار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha