این نامه پس از تجمع 23آذر 93 پرستاران مقابل نهاد ریاست جمهوری،که کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با نهاد ریاست جمهوری جلساتی را در جهت رفع مشکلات جامعه پرستاری داشتند که متاسفانه جوابی از نهاد ریاست جمهوری نیز به آنها داده نشد و در حمایت از کمیته پیگیری مطالبات، نوشته شده است!

بی توجهی نهاد ریاست جمهوری به مطالبات پرستاران

سلامت نیوز:جمعی از پرستاران استان خراسان رضوی طی نامه ای به رئیس جمهور پیگیر مطالبات جامعه پرستاری شدند. این نامه پس از تجمع 23آذر 93 پرستاران مقابل نهاد ریاست جمهوری،که کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با نهاد ریاست جمهوری جلساتی را در جهت رفع مشکلات جامعه پرستاری داشتند که متاسفانه جوابی از نهاد ریاست جمهوری نیز به آنها داده نشد و در حمایت از کمیته پیگیری مطالبات، نوشته شده است!

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این نامه را در زیر میخوانید:
به نام خدا
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ، جناب آقای دکتر روحانی
با عرض سلام و آروزی سلامت برای جنابعالی و موفقیت برای دولت تدبیر و امید ، اینجانبان امضاکنندگان ذیل گروههای مختلف کادر درمان ) پرستاران ، فوریتهای پزشکی  115 ،تکنسین اتاق عمل و بیهوشی ) استان خراسان ( بخش دولتی و خصوصی ) ضمن اعلام حمایت و همراهی با دولت محترم و همگامی با طرح تحول نظام سلامت از دولت محبوب درخواست داریم تا با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب ششم تیرماه هشتادوشش عدالت در پرداختها و رفتارها را در نظام سلامت عملیاتی نماید.


ما جامعه پرستاران ضمن حمایت از کلیت طرح تحول سلامت ، با توجه به آن که هدف ، رضایتمندی هر چه بیشتر مردم و  کادر درمان میباشد ،  مرحله سوم طرح تحول را نیازمند به بازبینی میدانیم  تا با رضایت همه اعضای تیم درمان شاهد بهترین عملکرد و در نهایت بهترین نتیجه از طرح تحول باشیم .


از آنجاییکه گروههای مختلف غیر پزشک کادر درمان تاثیر بسزایی در روند بهبود بیماران بستری و کوتاه کردن دوران نقاهت بیماران از طریق آموزش دارد و همچنین بازگشت به بیمارستان به علت عوارض درمان را کاهش میدهد ، با توجه به اینکه پرستاری با انگیزه در دراز مدت هزینه های درمان را بسیار کاهش خواهد داد و این به نفع اقتصاد دولت وهمچنین مردم عزیزمان خواهد بود بنابراین اجرای تعرفه گذاری و توجه ویژه به این حرفه که از ستونهای درمان به شمار می رود ، نه تنها بار مالی نخواهد داشت بلکه سبب کاهش هزینه ها خواهد شد.


ما جامعه پرستاران ضمن اعلام مجدد همبستگی با دولت تدبیر و امید وهمراهی همه جانبه با آن اعلام میکنیم که تمام اعتراضات و تجمعات ما صرفا صنفی بوده و از هیچ گروه یا حزبی خط نگرفته و حمایت نمیکنیم لذا از آن مقام محترم درخواست داریم تا با ملاقات حضوری با نمایندگان واقعی ما  و بررسی موضوع ، با اجرایی نمودن این خواسته احساس امنیت و عدالت را در جامعه ی درمان تزریق نمایید که منافع چنین اقدامی به نفع همه مردم میباشد .
با احترام   ،پرستاران استان خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پیراپزشک اتاق عمل خصوصی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    5 1
    درست است ماخواهان اجرای قانون هستیم.ماتشنه عدالت هستیم.عدالت درپرداخت بین تیم درمان