شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 144615

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر برای 80 هزار تخت در بیمارستان‌ های وزارت بهداشت 80 هزار نیرو وجود دارد و این آمار از استانداردهای منطقه ‌ای بسیار پایین ‌تر است.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر برای 80 هزار تخت در بیمارستان‌ های وزارت بهداشت 80 هزار نیرو وجود دارد و این آمار از استانداردهای منطقه ‌ای بسیار پایین ‌تر است.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه نگاه کلان طرح تحول نظام سلامت، کیفیت بخشیدن به خدمات بهداشتی و درمانی است، گفت: برنامه تحول نظام سلامت با هدف برقراری عدالت در دسترسی به خدمات درمانی، کاهش پرداخت مستقیم مردم برای هزینه‌ های سلامت آغاز شد.

این نماینده مجلس درباره بحث نیروی انسانی در طرح تحول سلامت نیز گفت: این حوزه با کمبود جدی نیروی انسانی مواجه است و طبق اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر برای 80 هزار تخت در بیمارستان‌ های وزارت بهداشت 80 هزار نیرو وجود دارد و این آمار از استانداردهای منطقه ‌ای بسیار پایین ‌تر است.

قربانی تأکید کرد: با توجه به گستردگی ابعاد طرح تحول سلامت نظارت همه جانبه بر آن ضروریست که طرح ضربتی وزارت بهداشت برای نظارت بر این طرح از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده که قرار است نتیجه آن در آینده نزدیک اعلام شود.

وی افزود: وزارت بهداشت در اجرای برنامه نظارتی در طرح تحول سلامت به دنبال نشان دادن نقاط قوت و ضعف این طرح است که شناسایی این کاستی ها در ادامه اجرای طرح تحول سلامت بسیار تأثیر گذار است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه آینده طرح تحول سلامت به تقویت بیمه ‌ها بستگی دارد، گفت: در حال حاضر فاصله‌ بین بیمه ها و حوزه سلامت ایجاد شده که تاحدودی بخش بهداشت و درمان را با مشکل مواجه کرده است. نقش بیمه ها در اجرای طرح تحول سلامت تا حدودی نادیده گرفته شد در صورتی که بیمه های دولتی باید تقویت شود و اگر زیرساخت‌ های بیمه ‌ای تقویت نشود در این حوزه با شکست مواجه می شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha