رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه تعهدات جدید در زمینه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در پایان امسال صورت می‌گیرد، گفت: تمام نگرانی‌ها از جمله موضوع انتشار گاز‌گلخانه‌ای در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

سلامت نیوز:  رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه تعهدات جدید در زمینه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در پایان امسال صورت می‌گیرد، گفت: تمام نگرانی‌ها از جمله موضوع انتشار گاز‌گلخانه‌ای در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص تولید گازهای گلخانه‌ای جهان اظهار داشت: در پایان امسال تعهد جدید و بسیار سخت گیرانه‌ای در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: گرم‌شدن زمین و تغییرات اقلیمی آثار منفی در سراسر جهان به همراه داشته است که بسیاری از محققان با ابراز نگرانی از افزایش دو درجه‌ای دما در آینده خواستار تلاش دولت‌ها برای مقابله با این پدیده هستند.

*تجربه افزایش 1.5 درجه‌ای دما در ایران

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر ایران، افزایش 1.5 درجه‌ای دما را تجربه می‌کند و باید بگویم که افزایش 17 درصدی مصرف آب در کشاورزی در مقابل هر یک درجه افزایش دما تنها یکی از آثار سوء این پدیده است.

ابتکار بیان کرد: در حال حاضر در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم، بنابراین بهترین زمان برای انعکاس تمامی این نگرانی‌ها در برنامه توسعه کشور براساس شرایط محیط زیستی کشور است و موضوع گاز‌های گلخانه‌ای باید لحاظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha