اجناس عجیبی در بساط پیرمرد دعافروش دیده میشد . یکی از عجیب ترین آنها مهبل کفتار بود که به ناموس کفتار هم شهرت دارد و معمولاً با هدف تحکیم پیوند زناشویی به مردم می‌فروشند.  افراد خرافاتی فکر می‌کنند که به همراه داشتن "ناموس کفتار" سبب وفاداری مرد به همسرش می‌شود!

فروش ناموس کفتار و مهره مار با قیمت باورنکردنی!

به گزارش سلامت نیوز باورهای خرافی سالیانه باعث کشتار تعدادی از تنها گونه‌ی کفتار در ایران -یعنی کفتار راه راه- می‌شود؛ گونه‌ای که جمعیتش در معرض خطر است. اهمیت این گونه با توجه به شیوه تغذیه او به حدی است که آن را رفتگر طبیعت لقب داده‌اند. باورهای خرافی پیرامون اجزای حیوانات تنها مختص به کفتار نیست و درمورد صفرای روباه، ساق گورخر، چشم آهو و… نیز باورهای عجیبی و غریبی وجود دارد.

هر چند قدیم‌ها رمال‌ها برو بیایی داشتند و بعدها که سطح سواد عمومی بالاتر رفت، بسیاری تصور کردند که رمالی و خرافات برای همیشه از سطح جامعه دور می‌شود اما این تصور اشتباهی که هیچ وقت شکل واقعی به خود نگرفت.

زندگی که مدرن شد، فالگیرها جانشین رمال‌ها شدند و کمی بعد پای خرافات به فضای مجازی هم کشیده شد. حالا و در دوره‌ای که به عصر ربات‌ها و کامپیوتر معروف است، به جای آنکه مجبور باشی مسیری را طی کنی با یک کلیک در سایت‌های اینترنتی می‌توانی وسایل عجیب‌تری بخری.

رواج سایت‌هایی با محتوای عجیب و قیمت های غریب

طلسم و جادو از دیرباز طرفداران خودش را دارد.مسئله‌ای که همان‌طور که گفته شد، سال‌ها وجود داشته است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از بین رود اما در این میان جالب است، با وجود اینکه برخی از سایت‌های خبری و شبکه‌های مختلف اجتماعی فیلتر شده‌اند، سایت‌های رواج خرافه با وجود محتوای غیراخلاقی و غیرعقلانی همچنان بدون فیلتر و مشکل قابل دسترس هستند. موردی که به نظر می‌رسد باید بیشتر مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

تعجب نکنید قیمت آن بسیار هم بالاست. همانطور که در تصویر میبینید سه میلیون و هشتصد هزار تومان باید برای چیزی که نمیدانی چیست بپردازی.

فروش ناموس کفتار و مهره مار با قیمت باورنکردنی!
فروش اینترنتی ناموس کفتار

نحوه ی شناسایی مهره مار اصل و ناموس کفتار!

ا.م مدیر یکی از سایت‌های اینترنتی فروش وسایل جادو که به قول خودش مدت زیادی است درعرصه فروش محصولات جادو و جمبل فعالیت می‌کند به خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید:«طلسم ناموس کفتار را به اسم فرج کفتار هم می‌شناسند.در واقع آلت زنانه کفتار را بعد از شکار از تنش جدا می‌کنند. البته ساده نیست.یک سری مراحل خیلی خیلی حساس برای خشک کردن داره.این کار آدم خودش را می‌خواد، یعنی کار هر کسی نیست.در این چند سالی که این محصول را می‌فروشم، مشتری زیادی دارم.محصولی که مشکلات رو حل می‌کنه و باعث بهتر شدن روابط اجتماعی، آرامش، بهبود روابط زناشویی و حل اختلافات خانوادگی می‌شه.اینطور بگم که فقط ظرف نمی‌شوره!»

او در حالی درباره خواص ناموس کفتار صحبت می‌کند که می‌گوید، هیچ استفاده‌ای از این محصول نداشته است، با این حال معتقد است، قیمت محصولی که حریف همه مشکلات آدم می‌شود، نباید کم باشد:« قیمت‌ها متفاوته، اما موقع خرید باید حتماً به اصل بودن و ضمانتنامه کتبی محصول توجه کنید!خود من محصول اصل را با ضمانت‌نامه کتبی 210 هزارتومان می‌فروشم.»

البته تنها ناموس کفتار نیست.برخی هم به دنبال مهره مارند تا به وسیله آن مشکلاتشان را حل کنند.

س.م که مدعی است، در کار فروش مهره مار ید طولایی دارد، می‌گوید:«اگه مهره مار واقعی پیدا شه، حدود چهل میلیون تومان می‌ارزه. همیشه توجه داشته باشید که مهره‌هایی عمل می‌کنند که از دو ماری که با هم جفت گیری کرده‌اند، به‌دست آید. به‌فرض اگر شما وارد مکانی شوید که جای جفت گیری مارها بوده ، مهره مار بسیار است، ولی نمی‌توان تشخیص داد که کدام این‌ها با هم جفته. پس باید هنگام جفت گیری مار حضور داشته باشید و دو مهره را بردارید!»

او معتقد است که خیلی‌ها حاضرند برای خرید مهره مار پول زیادی بپردازند:«خیلی‌ها ایمیل و شماره تلفن می‌ذارن و می‌گن که حاضرن با هر قیمتی شده مهره مار گیرشون بیاد.»

هر جامعه‌ای که محروم‌تر باشد، بیشتر به سمت خرافات می رود

هرچند که مخالفان و موافقان جادو هر کدام نظر خودشان را دارند، اما در این میان جامعه شناسان معتقدند که فراموشی خدا عامل اصلی روی آوردن بسیاری به سمت خرافات است. مریم یوسفی، جامعه شناس در این ارتباط می‌گوید:«اگر به تاریخ مراجعه کنیم، می‌فهمیم که استفاده از جادو از زمان قدیم و به خصوص در زمان حکومت اشکانیان، به صورت فاجعه‌آمیزی بوده است.

در آن زمان زنان خانه‌داری که به رمال مراجعه می‌کردند را طلاق می‌دادند.یعنی در این حد مراجعه به رمال زیاد بوده است.در حال حاضر هم همان وضعیت وجود دارد.اصلا نمی‌توان تفاوتی بین قشر تحصیلکرده و غیرتحصیلکرده قائل شد. تعداد کسانی در زمینه علوم غریبه اطلاعات دارند، کم است اما کسانی که در این زمینه ادعا دارند و کار می‌کنند، زیادند و در واقع این گروه از سادگی مردم استفاده می‌کنند.»

یوسفی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از خدا عامل اصلی روی آوردن برخی به سمت خرافات است، می‌گوید:«ایمان که کمرنگ شود، خرافات محبوبیت زیادی پیدا می‌کند.وقتی آدم‌ها در شرایط بدی قرار دارند، به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند تا مشکل را حل کنند.اگر انسان به خدا ایمان داشته باشد، می‌داند که هیچ‌کس و هیچ‌چیز جز او نمی‌تواند مشکلش را حل کند.»

امان الله قرائی مقدم، جامعه شناس نیز در این ارتباط می‌گوید:«اینکه انسان نمی تواند آینده نگری کند، سبب می شود برای حل مشکلات به خرافات و دعا نویسی روی آورد و هر جامعه‌ای که محروم‌تر باشد، بیشتر به این سمت پیش می رود.یعنی هر قدر آگاهی و تحصیلات افراد بیشتر شود، خرافه پرستی کمتر است..خرافه‌پرستی جامعه را از کار و کوشش، فعالیت، پیشرفت و توسعه یافتگی به شدت باز می‌دارد. خرافات از لحاظ اقتصادی تن‌پروری و بیهوده‌گری را گسترش می دهد و از نظر اجتماعی موجب ضعف روحیه، تلاش و کوشش در جامعه می‌شود. »

فروش ناموس کفتار و مهره مار با قیمت باورنکردنی!
تصاویری از ناموس کفتار که به دلیل جهل و ناآگاهی مورد استفاده برخی از مردم قرار میگیرند

نقش مهم کفتار برای حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از بیماری های مسری

«مهدی زارع خورمیزی» کارشناس حیات وحش به تسنیم میگوید : « این حیوان به انسان کاری ندارد و برخلاف اینکه بسیاری از مردم فکر می‌کنند که کفتار به انسان حمله می‌کند، گزارشی از حمله کفتار به انسان ثبت نشده است؛ کفتار از نزدیک شدن به محیط‌هایی که امکان حضور انسان باشد، ترس دارد و به همین دلیل گزارشی از حمله کفتار به دام اهلی زنده نیز وجود ندارد مگر اینکه حیوانی از گله جا بماند و در آن صورت ممکن است کفتار به آن حمله کند.

وی با بیان اینکه کفتار راه‌راه ذاتاً شکار کردن را بلد نیست، گفت: متأسفانه دامداران به دلیل اینکه تصور می‌کنند کفتار به دام آن‌ها حمله می‌کند، با استفاده از طعمه مسموم سبب کشتار کفتارها می‌شوند.

فروش ناموس کفتار و مهره مار با قیمت باورنکردنی!
گونه های مختلف کفتار

این متخصص اکولوژی در خصوص تهدیدات این گونه بیان کرد: کفتار دشمن خاصی در طبیعت ندارد اما متأسفانه تعارضات انسانی از جمله تصادفات جاده‌ای به عنوان اصلی‌ترین تهدید این گونه، طعمه مسموم، شکار توسط چوپانان، دامداران و افراد محلی و همچنین افراد سودجو و خرافاتی سبب کاهش جمعیت این گونه در کشور ما شده‌اند.»

لاشه‌خواری کفتار باعث حذف اجساد حیوانات از طبیعت شده و این موضوع به جلوگیری از پراکندگی یا شیوع بیماری حیات وحش در زیستگاه‌ها کمک می‌کند؛ به همین دلیل است که به کفتار لقب رفتگر طبیعت را داده‌اند.

کفتار نقش بسیار مهمی در اکوسیستم دارد و حیف است که این گونه ارزشمند در حیات وحش کشور ما منقرض شود.

وجود کفتار در طبیعت مانع شیوع بیماری‌های مسری می‌شود و انقراض یک گونه، می‌تواند توازن و تعادل اکولوژیکی اکوسیستم را نیز برهم بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زین.... ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    خدا شاهده از وقتی مهره مار وارد زندگیم شد تمام خواصی که داره و کمکهایی که میگن میکنه رو برا من برعکس انجام داده...بدشانسی در کار،در اجتماع،درخانواده و .......خلاصه بگم که حتی مهره مارهم شانس منو تغییر نداد به سمت سرازیری
  • ابراهیم سالار IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    15 5
    باسلام خدمت دوستان عزیز بله این جریانات واین دعاها به اصطلاح واقعا درسته اما به شرطی که ان شخصی که میادبرای شما ان دعا یاورد رامینویسه واقعا اجازه این کارهاراداشته باشه که گفتم ازهرسه میلیون نفریک یادونفریادرهرپنج میلیون دونفرواقعا این دانش بهشون داده میشه ولی ازکناراینها صدنفرجعلی ادعای این رامیکنن که وقتی شما پیش انها بری قطعا هرکاری که برات انجام بدن وهرپولی بگیرن نهایتا شما به جایی میرسیدکه به قطعیت میگیداینها همه دروغه وکلاهبرداریه درحالی که پیش کسی که باید میرفتیدنرفتید اولا بابت این جریان کفتاریامهره ماردست اوردن انها مشکل نیست ولی کسی که بتونه بقیه کارهایش رادرست کنه بسیارکمه ودرحالی که اگرپیش ادمش برید فقط بابت این که مهره ماررادرست وکامل کارهایش رابرای شما انجام بده واقعا کم کم دیگه هیچی پرداخت نکردی باید حداقل ۵۰تا۷۰میلیون بپردازی این حداقله چیزی که خودش وکارایی اش میشه ۴تومان قطعا پوچ وتوخالیه نه جنسش بلکه کارها واصطلاحا دعاها مشقی است وبه جایی نمیرسه هیچ کاری غیرممکن نیست ودراین عالم هرکاری قیمتی داره شما بهایش راپرداخت کن انجام میشه وبه جرات میگم درایران کمترازده نفرهستن
  • Maryam IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    3 1
    حقیقت داره ینی
  • Farnosh yaqubi PK ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    سلام وقت بخیر شماره تماس تان را میخواهم داشته باشم اگر مشکلی نباشد
  • فرید IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    1 0
    من یکی میخوام قیمت چنده