شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

یک متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اهمیت مصرف به هنگام داروها در مبتلایان به صرع، گفت: تبعیت از این شیوه سبب می‌شود تا حملات به شکل موثری کنترل شود.

سلامت نیوزیک متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اهمیت مصرف به هنگام داروها در مبتلایان به صرع، گفت: تبعیت از این شیوه سبب می‌شود تا حملات به شکل موثری کنترل شود.

دکتر داریوش نسبی تهرانی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه اکثر مردم نسبت به صرع به صورت معجونی که طبیعت غیرقابل پیش بینی دارد، نگاه می‌کنند، گفت: اغلب افراد در مورد اینکه یک فرد مبتلا به صرع تا چه حد با فعالیت شغل طبیعی سازگاری دارد، ناآگاه و نامطمئن هستند.

وی با تاکید بر اینکه صرع یک نشانه است و بیماری نیست، گفت: هرچند که صرع به عنوان یک بیماری مجرد شناخته و مطرح می‌شود، ولی تاثیر صرع بر فرد مبتلا گستره‌ای متغیر از حرکات تشنجی شدید و اختلالات هوشیاری تا یک احساس خفیف یا قطع شدن کوتاه مدت تفکر طبیعی است و یا حتی یک احساس و رفتار که به سختی مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد.

نسبی تهرانی با اشاره به اینکه نشانه‌ها به دلیل امواج الکتریکی کوتاه مدت و حمله‌ای مغزی است که از بعضی مناطق آن جریان دارد، خطاب به مبتلایان این بیماری گفت: نگران نباشید که صرع زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه یک زندگی سرشار از آرامش داشته باشید. صرع نمی‌تواند و نباید محور زندگی منحصر به فرد شما باشد. هر چقدر بیشتر در مورد وضعیت خود بدانید و فعالانه‌تر با آن سازگار شوید، صرع اهمیت کمتری در زندگی‌تان دارد.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص شیوه مصرف داروها گفت: داروی خود را در زمان مشخصی مصرف کنید، مانند زمان خواب، صرف غذا، یا بعد از مسواک زدن. از یک جعبه نگهدارنده داروی روزانه استفاده کنید. جعبه نگهدارنده دارو را سر وقت پر کنید. هرگز آن را بدون دارو رها نکنید. یک یادداشت روی تقویم خود بگذارید تا به شما یادآوری کند. از پزشک خود بپرسید در صورتی که یک نوبت دارو را فراموش کردید، چکار کنید.

وی افزود: زمانی که احساس کردید که یک حمله در حال وقوع است، داروی اضافی نخورید. آن دارو کمکی نمی‌کند. زمان کافی برای اثر دارو وجود ندارد. داروهای ضدصرع باید طبق یک نظم مصرف شده تا موثر واقع شوند.

وی تاکید کرد: مصرف داروها طبق تجویز پزشک، به شما این شانس را می‌دهد تا حملات‌تان به شکل موثری کنترل شود. این امر سبب می‌شود تا شانس بیشتری برای اجتناب از حمله در مکان‌های عمومی و در نتیجه زندگی بهتری داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha