نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از عدم نظارت بر فروش تجهیزات پزشکی،‌ تصریح کرد: به دلیل نبود متولی مشخص، در حال حاضر تجهیزات پزشکی بدون هیچ گونه نظارت و تعرفه خاصی در تهران به چند برابر قیمت به فروش می رسد.

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از عدم نظارت بر فروش تجهیزات پزشکی،‌ تصریح کرد: به دلیل نبود متولی مشخص، در حال حاضر تجهیزات پزشکی بدون هیچ گونه نظارت و تعرفه خاصی در تهران به چند برابر قیمت به فروش می رسد.

محسن علیمردانی در گفت و گو با خانه ملت، با انتقاد از عدم نظارت بر بازار فروش تجهیزات پزشکی، گفت: تجربه نشان داده که دولت‌های مختلف در حوزه نظارت بر بازار تجهیزات پزشکی ضعف داشته و موفق نبوده و در باب نظارت اقدامات موثری صورت نگرفته است لذا لازم است که دولت در این راستا تدابیری بیندیشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عرضه محصولات غیر استاندارد در بازار کالاهای پزشکی، گفت: متاسفانه به خاطر عدم نظارت و نبود تعرفه گذاری مشخص، برخی مراکز از تجهیزات و کالاهای غیراستاندارد بی کیفیت به علت ارزان بودن استفاده می‌کنند لذا لازم است که وزارت بهداشت اکیدا با این افراد برخورد و آنها را مجازات کند.

علیمردانی، ادامه داد: این حوزه چون با سلامت و جان مردم سروکار دارد باید سلامت مردم در اولویت و راس امور قرار گیرد لذا این حوزه نظارت بیشتری می طلبد و وزارت بهداشت باید تخصصی تر به این حوزه ورود پیدا کند.

وی با تاکید بر نظارت کامل دولت و وزارت بهداشت بر تعرفه تجهیزات پزشکی، بیان کرد: چون این حوزه رها شده و نظارتی بر آن صورت نمی گیرد لذا امیدواریم که دولت و وزارت بهداشت نه شعاری بلکه اجرایی در سال 94 ضعف های گذشته را به حداقل برسانند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان نه به عنوان متولی بلکه در باب نظارت می تواند بر تعرفه تجهیزات پزشکی نظارت کند همچنین سازمان مراکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی نیز با وزارت بهداشت باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر فروش تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: به خاطر نبود متولی مشخص در این حوزه در حال حاضر تجهیزات پزشکی مانند ویلچر و غیره بدون هیچ گونه نظارت و تعرفه خاصی در تهران به چند برابر به فروش می رسد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورت عدم توان مالی برخی از افراد  برای خرید تجهیزات پزشکی، وزارت بهداشت می‌تواند این افراد را حمایت و بخشی از هزینه‌ها را متحمل شود چون در این حوزه قیمت ها واقعی نیست.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اظهارنظر برخی از افراد مبنی براینکه بازاریان باید بازار را کنترل کنند، گفت: متاسفانه در کشور ما برعکس کشورهای دیگر بسترهای لازم برای رها و رقابتی شدن بازار فراهم نشده است چون در بحث نظارت ضعف داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha