مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر لزوم بهره‌مندی از پتانسیل‌های «شورای عالی سلامت و امنیت غذایی» در عین حال افزایش نیروی متخصص کافی در حوزه نظارت بر فراورده‌های غذایی را ضروری دانست.

سلامت نیوزمدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر لزوم بهره‌مندی از پتانسیل‌های «شورای عالی سلامت و امنیت غذایی» در عین حال افزایش نیروی متخصص کافی در حوزه نظارت بر فراورده‌های غذایی را ضروری دانست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر سیدهدایت حسینی با اشاره به فعالیت «شورای عالی سلامت و امنیت غذایی» متشکل از تمام ذینفعان و دست اندرکاران حوزه سلامت، گفت: با راهنمایی‌های مجلس محترم شورای اسلامی و قوانینی که تصویب شده، این مسئله میسر شد.

وی ادامه داد: مقرر شده فعالیت‌های این شورا مبنی بر رئوسی که در برنامه توسعه چهارم و پنجم توسعه نیز پیش بینی شده، انجام شود.

حسینی با بیان اینکه در این صورت اجماع قدرتمندی به نفع سلامت شکل خواهد گرفت، افزود: پیرو آن، سیاست‌های کامل سلامت در گستره وسیعی عملیاتی خواهد شد و این پتانسیل قانونی و بسیار خوبی است که باید حداکثر بهره را از آن برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ناکافی بودن نیروی متخصص و تربیت شده در حوزه نظارت بر مواد غذایی برای کنترل فراورده‌های غذایی در سطح عرضه اشاره کرد و گفت: در کل ستاد سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تعداد این نیرو ها 850 نفر است که برای کل کشور واقعا تعداد زیادی نیست و حداقل باید به دو برابر افزایش یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی و زیر ساخت‌های نظارتی اظهار داشت: وزیر محترم بهداشت نیز بر این مسئله واقف هستند کما اینکه در جلسات مشترک با تاکید بر لزوم پررنگ کردن زمینه نظارت همواره دستورات لازم را جهت مساعدت‌های لازم در خصوص بکارگیری نیرو و اختصاص منابع مورد نیاز در حوزه غذا و بخش‌های نظارتی، داشته‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha