معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با توجه به زمان بر بودن طرحهای تحقیقاتی گفت: طرح جدیدی در وزارت بهداشت در دست تهیه است که بر اساس آن بودجه مراکز تحقیقاتی به صورت سه ساله و ثابت در ابتدای هر سال به مراکز اعلام می شود.

دکتر محمد واسعی در گفتگو با مهر افزود: بر اساس این طرح بودجه مراکز تحقیقاتی به صورت ثابت اعلام می شود و در واقع هر مرکز تحقیقاتی با علم به این موضوع که تا پایان سال چه مقدار بودجه دریافت می کند، می تواند برنامه ریزی کند.

وی اضافه کرد: بر اساس این روش جدید در بودجه ای که از ابتدا به دانشگاهها ابلاغ می شود میزان بودجه یک مرکز تحقیقاتی و میزان اعتباری که تا پایان سال به آن مرکز اختصاص می یابد، مشخص می شود.

واسعی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم بودجه مراکز تحقیقاتی را به صورت سه ساله برای این مراکز دریافت کرده و به آنها اختصاص دهیم. علت این امر نیز این است که طرح های تحقیقاتی طرح های طولانی مدت است که نمی توان در یک یا دو سال آنها را به سرانجام رساند و باید بودجه آنها نیز متناسب با زمان آنها تدوین شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: بودجه تحقیقاتی باید از بودجه دانشگاهها متفاوت باشد زیرا طرحهای پژوهشی ممکن است تا سه سال طول بکشد اما بودجه دانشگاهها غیر از عمرانی این محدودیت را دارد که باید تا آخر سال هزینه شود و در صورت هزینه نشدن باید به خزانه داری بازگردد اما متولیان طرحهای پژوهشی باید مطمئن باشند که چقدر اعتبار دارند و می توانند در آن هزینه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha