عضو انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی کشور گفت: به دلیل اینکه نیروی انسانی و کارشناسی خوبی داریم دانش‌آموختگان ما از سوی کشورهای خارجی جذب می‌شوند به طوری که حدود 20 تا 30 درصد از این فارغ‌التحصیلان جذب خارج می‌شوند.

سلامت نیوز: عضو انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی کشور گفت: به دلیل اینکه نیروی انسانی و کارشناسی خوبی داریم دانش‌آموختگان ما از سوی کشورهای خارجی جذب می‌شوند به طوری که حدود 20 تا 30 درصد از این فارغ‌التحصیلان جذب خارج می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمدجواد غروی امروز در نشست خبری به مناسبت روز آزمایشگاه گفت: موضوع تجهیزات پزشکی و نظارتی که در این حوزه انجام می‌شود از جمله مقوله‌هایی است که کمتر در آن دچار مشکل هستیم و کمترین گلایه‌ها از آزمایشگاه‌ها در سطح گروه‌های پزشکی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز دچار فرسودگی هستیم چرا که بحث تحریم‌ها را داریم و نمی‌توانیم پا به پای سایر کشورها با وجود داشتن مهارت‌های لازم پیش برویم و در این زمینه ادعایی نداریم.
غروی گفت: اما در حوزه نیروی انسانی پیشرفت‌هایمان بسیار خوب بوده و با وجود اینکه نیروی انسانی و کارشناسی خوبی داریم اما بسیاری از دانش‌آموختگان ما از سوی کشورهای خارجی جذب می‌شوند به طوری که بیشترین درخواست‌های به کارگیری آنها را از کشورهای غربی داریم.

عضو انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی کشور افزود: بسیاری از نیروهای ما جذب کشورهای غربی می‌شوند چرا که مهارت‌های خوبی را از بدو آموزش خود فرا گرفته‌اند و نیازی به گذراندن دوره‌های تکمیلی ندارند.

وی افزود: متأسفانه تجهیزات ما همپای نیروی انسانی رشد نکرده و ما به سختی آزمایشگاه‌های خود را نگه می‌داریم و نمی‌گذاریم مشکلات به جامعه سرایت کند. بسیاری از دانش‌آموختگان ما که حدود 20 تا 30 درصد می‌شوند در ابتدای تحصیل، حین آن و حتی پس از بازنشستگی به خارج از کشور می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha