مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس آخرین آمارها تا پایان آذرماه سال 93 تعداد افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در سراسر کشور به بیش از 40 میلیون نفر رسیده است که نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمعیت کشور از خدمات این سازمان برخوردار هستند.

سلامت نیوز: مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس آخرین آمارها تا پایان آذرماه سال 93 تعداد افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در سراسر کشور به بیش از 40 میلیون نفر رسیده است که نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمعیت کشور از خدمات این سازمان برخوردار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  سازمان تأمین اجتماعی، امیرعباس تقی‌پور در نشست خبری رسانه‌ها و روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در بیمارستان 17 شهریور مشهد، افزود: تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی در آذر ماه 93 به 13 میلیون و 300 هزار نفر رسیدند که این افراد همراه با خانواده آنان نزدیک به 35 میلیون نفر هستند و از خدمات متنوع سازمان تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

وی مستمری‌بگیران و بازنشستگان را از دیگر اقشار بهره‌مند از خدمات تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: 2 میلیون  و 738 هزار نفر مستمری بگیران اصلی تأمین اجتماعی هستند که همراه با افراد خانواده‌شان جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند که از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گستره فعالیت و دامنه پوشش این سازمان را بسیار گسترده دانست و گفت: بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال 94 حدود 59 هزار میلیارد تومان است که این رقم توسط واحدهای اجرایی سازمان در سراسر کشور وصول شده و برای پرداخت مستمری و ارائه خدمات درمانی به افراد تحت پوشش سازمان هزینه می‌شود؛ به نحوی که در سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه بالغ بر 3500 میلیارد تومان برای ارائه خدمات گوناگون هزینه می‌شود.

تقی‌پور برقراری ارتباط موثر و مستمر با بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان را از مهمترین نیازهای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: ارتباط موثر و مستمر تأمین اجتماعی با اقشار گوناگون جامعه تنها از طریق رسانه‌ها امکان‌پذیر است و برای تحقق اهداف سازمانی در این حوزه، نیازمند همکاری سازنده خبرنگاران و فعالان رسانه هستیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی در شناسایی و معرفی خدمات تأمین اجتماعی نقش اساسی دارند، اظهار داشت: روان‌سازی امور، تکریم بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و استفاده حداکثری از فن‌آوری‌های نوین از مهمترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود مستمر خدمات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha