عضو جامعه آزمایشگاهیان بالینی ایران از مهاجرت فارغ‌التحصیلان آزمایشگاهی کشور به سلیمانیه عراق به دلیل مشکلات حقوقی گفت:‌ شغل آزمایشگاهی ویترینی نیست به خاطر همین حتی در وزارت بهداشت نیز ما را نمی‌بینند.

سلامت نیوز: عضو جامعه آزمایشگاهیان بالینی ایران از مهاجرت فارغ‌التحصیلان آزمایشگاهی کشور به سلیمانیه عراق به دلیل مشکلات حقوقی گفت:‌ شغل آزمایشگاهی ویترینی نیست به خاطر همین حتی در وزارت بهداشت نیز ما را نمی‌بینند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، فاضلیان دهکردی در نشست خبری روز آزمایشگاهیان اظهار داشت: همانطور که نیروی انسانی نقطه قوت آزمایشگاه به حساب می‌آید، در کشور ما نیز این نیروی انسانی یک نقطه ضعف به شمار می‌آید.

وی افزود: البته همین نیروی انسانی توانستند کمبود تجهیزات آزمایشگاهی را در ایران به خوبی پوشش دهد. ولی ما شاهد آن هستیم که نیروهای فعال آزمایشگاهی کشورمان مجبور هستند به خاطر شرایط نامناسب در ایران به خارج از کشور مهاجرت کنند.

مثلا در موردی که می‌توانم به آن اشاره کنم 10 نفر از فارغ‌التحصیلان آزمایشگاهی کشورمان برای کار به سلیمانیه عراق رفته‌اند در حالیکه آنجا مانند ایران امنیت ندارد ولی مجبور هستند به خاطر درآمد به این مناطق مهاجرت کنند.عضو جامعه آزمایشگاهیان بالینی ایران به سختی کار آزمایشگاهیان که مصوب دولت در زمان معاون اولی مرحوم حسن حبیبی نیز بود اشاره کرد و افزود: هنوز ما با وجود تمام نامه‌نگاری‌هایی که انجام دادیم علی الخصوص به رئیس مجلس شورای اسلامی شاهد اجرای مصوبه سختی کار آزمایشگاهیان نیستیم.

فاضلیان دهکردی در ادامه عنوان کرد: برخی مشاغل ویترینی هستند ولی شغل آزمایشگاهی غیر ویترینی است که متاسفانه دیگر حل نمی‌شود حتی در وزارت بهداشت نیز آزمایشگاهیان دیده نمی‌شوند و به نوعی از چشم افتاده‌اند.

عضو جامعه آزمایشگاهیان بالینی ایران در ادامه این نشست خبری با سرودن چند بیت شعر از خود درباره مشکلات آزمایشگاهیان یک مقایسه بین شغل آزمایشگاه و آتش‌نشانان کرد و گفت:  کار یک آتش‌نشان دیده می‌شود و از وی نیز تقدیر به عمل می‌آید ولی کار آزمایشگاهی‌ها که بیشترین مداخلات تشخیصی را در درمان بیماران دارند هرگز دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha