مدیر بین الملل جمعیت هلال احمر گفت: کشتی امداد جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به مردم مظلوم غزه صبح فردا (یکشنبه) از کانال سوئز به سمت بندر غزه حرکت می کند.

دکتر عبدالروف ادیب در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: کشتی اقیانوس پیمای "ایران شاهد خرمشهر" حاوی 2 هزار تن کمک های مردمی که هم اکنون در کانال سوئز است، نیمه های شب از این کانال خارج و وارد آب های دریای مدیترانه می شود.
وی گفت: این کشتی که صبح فردا به سمت بندر غزه حرکت می کند طبق هماهنگی های انجام شده با مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی، فدراسیون بین المللی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر فلسطین قرار است در بندر غزه لنگر بیاندازد.
وی افزود: این محموله 2 هزار تنی شامل آرد، برنج، روغن، حبوبات و دارو است که توسط جمعیت هلال احمر برای کمک به مردم غزه جمع آوری شده است.
ادیب گفت: در صورتی که این کشتی با موفقیت بتواند کمک های جمع آوری شده را بدست مردم غزه برساند، کشتی های دوم و سوم نیز در مراحل بعدی به منطقه ارسال خواهد شد.
وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر پیش از این نیز، یک محموله هوایی 40 تنی کمک های جمع آوری شده را طبق توافقات انجام شده با کشور مصر در فرودگاه قاهره به جمعیت هلال احمر کشور مذکور تحویل داد تا کمک های جمع آوری شده را از طریق انتقال آن به بندر العریش (واقع در 40 کیلومتری نوار غزه) بدست مردم غزه برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha