انتخابات سازمان نظام پزشكی در حالی روز جمعه 27 دی ماه در سراسر كشور برگزار می‌شود كه دكتر معین و دكتر ظفرقندی ضمن دعوت از آحاد جامعه پزشكی برای شركت در این دوره از انتخابات، نسبت به رد صلاحیت برخی پزشكان فعال در انتخابات انتقاد كردند.

دكتر مصطفی معین فوق تخصص آلرژی و وزیر اسبق علوم در نامه‌ای سرگشاده ضمن تاكید بر حضور فعالانه و مسئولانه تمامی اعضای جامعه پزشكی ایران در فرایند برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشكی كشور نسبت به اعمال‌نظر دولت در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات سازمان نظام پزشكی كه یك نهاد غیر دولتی و صنفی است و عدم ارایه توضیح به افراد رد صلاحیت شده انتقاد كرد.

در این نامه با اشاره به اهمیت انتخابات سازمان نظام پزشكی به عنوان بزرگترین و موثرترین نهاد صنفی و مدنی كشور، آمده است: سلامت مهمترین حق انسان است و باید در راه تامین این حق با جدیت، حساسیت و احساس مسئولیت گام برداشت. موثرترین راه دفاع از این حق در شرایط كنونی، پیگیری مسئولانه و مشاركت فعال در انتخابات و نقد و اعتراض نسبت به برخی سیاست‌ها و اقدام‌هایی است كه با هدف سیاسی قصد محروم كردن جامعه پزشكی و مردم از توانایی‌های گوناگون این قشر فرهیخته دارد.

به گزارش ایسنا، دكتر محمد رضا ظفرقندی دبیر كل انجمن اسلامی جامعه پزشكی ایران نیز در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از سكوت اكثریت شورای عالی نظام پزشكی و رییس كل سازمان، می‌افزاید: بیم آن می‌رود كه با ادامه این روند و دخالت نهادهای غیرمرتبط و غیرمسوول برخلاف قانون تشكیل سازمان نظام پزشكی، در نهایت افرادی برای اداره امور صنفی جامعه پزشكی برگزیده شوند كه منتخبان واقعی جامعه پزشكی نباشند.

ظفرقندی در پایان تاكید كرده است: مسوولین سازمان نظام پزشكی و شورای عالی سازمان باید در فرصت باقیمانده جهت احقاق حقوق ضایع شده افراد رد صلاحیت شده اقدام فوری و موثر به عمل آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha