شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 144702

محققان آمریکایی متوجه شدند که سیستم ایمنی بدن در ابتلا به آلزایمر نقش دارد؛ این موفقیت می تواند به ابداع درمان های جدید برای شایع ترین شکل زوال عقل منجر شود.

سلامت نیوز:  محققان آمریکایی متوجه شدند که سیستم ایمنی بدن در ابتلا به آلزایمر نقش دارد؛ این موفقیت می تواند به ابداع درمان های جدید برای شایع ترین شکل زوال عقل منجر شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، محققان دانشگاه دوک در آمریکا در مطالعه ای که در مجله Neuroscience منتشر شد، گزارش دادند که برخی سلول های سیستم ایمنی که معمولا از مغز محافظت می کنند، یک ماده مغذی مهم را به نام آرژنین ( arginine) مصرف می کنند.

محققان در آزمایش بر روی موش ها موفق شدند که این روند را با یک دارو متوقف سازند و از تشکیل پلاک های مغزی و کاهش حافظه جلوگیری کنند.

این مطالعه درحالی که نقش دقیق سلول های سیستم ایمنی بدن را در ابتلا به آلزایمر مشخص نکرده است اما می تواند نشان دهنده یک علت بالقوه ابتلا به آلزایمر باشد و در نهایت راه را برای یک راهکار جدید درمانی هموار سازد.

کارول کولتون استاد نورولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه دوک و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: درصورتی که مصرف آرژنین در رویه ابتلا به آلزایمر بسیار مهم باشد، می توانیم با مسدود کردن مصرف این ماده ، رویه این بیماری را بازگردانیم.

محققان در این مطالعه با بررسی یک نوع موش که چند سال پیش آن را به گونه ای ایجاد کردند که سیستم ایمنی مشابه انسان داشته باشد، متوجه شدند که سلول های ایمنی به نام میکروگلیا (microglia) در شروع ابتلا به آلزایمر تقسیم می شوند و تغییر می کنند.

محققان با استفاده از داروی difluoromethylornithine قبل از شروع علائم آلزایمر، موفق شدند آسیب ناشی از آرژنین - آنزیمی که آرژنین را تجزیه می کند- مسدود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha