سریال «در حاشیه» مهران مدیری پس از 27 قسمت از آنتن سیما خداحافظی می‌کند.

سلامت نیوز: سریال «در حاشیه» مهران مدیری پس از 27 قسمت از آنتن سیما خداحافظی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، زمانی که مهران مدیری پس از سال‌ها دوری از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به این رسانه بازگشت، خیلی‌ها انتظار همه‌چیز را داشتند، جز یک شکست تمام‌عیار.

نه حاشیه‌هایی که پزشکان برای مهران مدیری و تیم تولید مجموعه «در حاشیه» ساختند، اتفاق تازه‌ای بود و نه مخالفت‌های جسته‌وگریخته مخالفان همیشگی این کارگردان 48 ساله.

او در تمام سال‌های فعالیتش با حاشیه‌های ریزودرشت بسیاری مواجه بوده و درنهایت هم توانسته با کمک خلاقیت ذاتی و محبوبیتی که نزد مخاطبانش دارد، این حاشیه‌ها را پشت سر بگذارد. چه آن زمان که او کارگردان و بازیگر جوانی بود و سیر صعودی محبوبیتش داشت دردسرساز می‌شد و چه زمانی که کار مجموعه «قهوه تلخ» اش نیمه‌تمام ماند و مخاطبان همیشگی کارهایش را عصبانی کرد.

ماجراهای یک سریال طنز

پیش از آن‌که «در حاشیه» روی آنتن شبکه سوم سیما برود و تکیه ‌کلام «واس ماس» روی زبان مردم بیفتد، حاشیه‌ها به پیشواز سریال مهران مدیری آمده بودند.

پزشکان جسته و گریخته اعتراض‌هایی به رویکرد مهران مدیری در مجموعه طنز جدیدش داشتند و معتقد بودند که او تصویری نادرست از پزشکان ترسیم کرده. وزیر بهداشت کابینه تدبیر و امید، در قامت یک پزشک اما ماجرا را رسمی کرد و با نگارش نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما از او خواست که مانع پخش سریال «در حاشیه» شود.

 پاسخ صداوسیما به درخواست جناب وزیر اما منفی بود، صداوسیمای دوره سرافراز ‌به دنبال حل و فصل ماجراهای سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی بود، برخلاف رویه مرسوم در زمان ضرغامی، پشت تولیدکنندگان این مجموعه ایستاد تا «در حاشیه» از 6 فرودین روی آنتن برود.

انتخاب ایام تعطیلات نوروز برای پخش سریال «در حاشیه» اما چندان باب میل تولیدکنندگان این مجموعه نبود. آن‌ها این سریال 90 قسمتی را برای پخش در ایام تعطیلات نساخته بودند و به همین خاطر دوست داشتند که سریالشان در زمان دیگری روی آنتن برود.

بااین‌حال اما «در حاشیه» روی آنتن رفت و برخلاف تصور عمومی که از کارهای مهران مدیری وجود داشت، کیفیت مجموعه نه توانست منتقدان را راضی کند و نه عامه مردم را.

بااین‌حال پس از پایان تعطیلات، مردم ترجیح دادند که در رویارویی بین پزشکان و مهران مدیری طرف این بازیگر و کارگردان را بگیرند و از پزشکان به خاطر مخالفت با پخش یک سریال طنز انتقاد کنند.

کمک مدیری به مخالفانش

مدیران سازمان صداوسیما که پشت مهران مدیری ایستاده بودند، از هفته گذشته گویا دلیلی برای حمایت از این سریال نداشتند. کیفت پایین مجموعه مدیری و فیلمنامه ضعیف آن، بیش از تلاش پزشکان برای حذف این مجموعه از روی آنتن کارگر افتاد و درنهایت بدون سروصدای اضافه به عمر سریال مدیری روی آنتن سیما پایان داد.

این مجموعه که قرار بود به سبک و سیاق مجموعه‌های 90 شبی، در 90 قسمت روی آنتن برود، پرونده‌اش در 27 قسمت بسته شد.

مدیران سیما تبلیغ سریال «شمعدانی» به کارگردانی سروش صحت را آغاز کردند تا معلوم شود که مجموعه صحت قرار است جایگزین مجموعه مهران مدیری شود.

البته دراین‌بین گویا توافقی با مهران مدیری صورت گرفته تا این مجموعه به سه فصل 30 قسمتی تقسیم شود و اعلام گردد که پخش فصل اول آن پایان‌یافته و تیم تولید سریال در حال کار برای آماده کردن فصل دوم و سوم سریال است.

شکست روی آنتن سیما

مهران مدیری در تمام سال‌هایی که به‌عنوان کارگردان برای سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال تولید کرده، تابه‌حال چنین شکستی را روی آنتن تجربه نکرده بود.

او که در شبکه نمایش خانگی، پس از آغاز موفق سریال «قهوه تلخ» با برادران گلیان به مشکل خورد و نتوانست آن‌طور که باید این مجموعه را جمع‌وجور کند، با ساخت سریال «ویلای من» و «شوخی کردم»، عملاً شکست را در حوزه شبکه نمایش خانگی تجربه کرد.

بازگشت او به تلویزیون به عقیده برخی، وامدار ناکامی در حوزه نمایش خانگی بود، اما این بازگشت، آن‌قدر بی‌رمق بود که خبر پایان پخش سریالش کسی را ناراحت کند.

تطبیق با ذائقه مخاطب

کارنامه کاری مهران مدیری نشان می‌دهد که او توانایی زیادی در پیدا کردن رگ خواب مخاطب دارد. پیش‌ازاین هم در کارنامه این کارگردان بودند سریال‌هایی که شروع سردی داشتند، اما مدیری توانست پس از پخش چند قسمت، مسیر تازه‌ای برای سریالش طراحی کند و مخاطبان را پای تلویزیون بنشاند. «پاورچین» و «نقطه‌چین» دو سریالی بودند که توانستند پس از پخش چند قسمت ضعیف، دوباره احیاء شوند.

مخاطبان «در حاشیه» هم با همین ذهنیت منتظر بودند تا سریال جدید مدیری چنین روندی را پشت سر بگذارد، اتفاقی که درنهایت رخ نداد.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا دو فاز بعدی این سریال ساخته می‌شوند یا نه؟ و اگر ساخته می‌شوند، مدیری این بار چه مسیری را در پیش خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شکست خورده ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    9 14
    تمامی کارهای موفق مدیری نویسنده‌اش پیمان قاسم خانی بود یک کار خواست بدون او بدهد که خراب شد
  • علی ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    24 4
    نظر شخصی خودتو به عامه مردم نسبت نده سریال آقای مدیر خیلی هم با کیفیت و پرطرفداره با اقبال عمومی هم مواجه شده چون واقعیت خیلی از پزشکای این جامعه همینه که فقط دنبال ‍ول و منافع مادیشون هستند خیلی هم کم سوادند . تو هم که انیطوری مقاله نوشتی معلومه از همون قماشی
  • اصغر ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    28 4
    اگه منظورتون از مخاطبان ما هستیم , به نظر ما فیلم عالی ساخته شده اگه منظورتون ما نیستیم ....
  • دوستی ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    25 3
    "همیشه به قطار در حال حرکت سنگ پرتاب می کنند.نه قطاری که ایستاده باشه."مهران مدیری نگاهی متفاوت به مسایل اجتماعی داره و همیشه با دیدی طنز آلود مشکلات رو به تصویر می کشه.درسته که قبلا هم با انتقاداتی مواجه شده،اما یادمون باشه حرف حق به مذاق خیلی ها خوش نمیاد.مردانگی و جوانمردی هدیه ای الهی ست به همه آدمها. اما بعضی ها این هدیه خدا دادی رو زیر لحاف کرسی پنهان می کنند.
  • جواد ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    26 3
    عجب تحلیل مسخره و من درآوردی ...!؟ الان شما طبق کدوم منبع و آماری فهمیدید این سریال ریزش مخاطب داشته و به همین خاطر داره تموم میشه ...!؟ ضمناً عنوان سایت شما هم که نشون میده کاملاً بی طرف دارید تحلیل میکنید ( نگید نفهمیدیم ما ... !!؟) اینجا کشور انتقادپذیرهاست، اینجا فقط میشه دریاره جانی ها و قاتل ها و سارق ها سریال اینچنینی ساخت اونهم به این خاطره که اونها نماینده ای ندارند!!! (گرچه میدونم اینو نمیذارید،اینارو برای خودتون نوشتم که بدونید ملت هر چی رو نوشتید باور نمیکنند پ...)
  • habibi ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    30 3
    باسلام چند روزی هست که حال و هوای مردم عوض شد و لبخنند بر روی لبهای مردم را با تکه کلام واس ماست هست چرا نمی گذارند این کارگردان محبوب سریال طنز خود ساخته و ارائه دهد مگر چیزی غیر از واقعیت به صورت طنز را بیان می کند چرا نمی گذارید مردم بخندند و خوشحال باشند مگر سرگرمی دیگری بهتر این سراغ دارید.
  • محمد ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    29 3
    چیزی که جناب آقای مدیری در این سریال طنز به نمایش گذاشته است معضلات و مشکلات ناخودآگاه که روند آن در جامعه بوده و بیشتر هم می شود را به تصویر کشیده است ایشان با شددت بیشتر طنز گونه خواسته جامعه متوجه بعضی بی قانونی و نا عدالتی که در زمینه قشربینی طبقات مختلف جامعه اتفاق می افتد آن را به سردمداران برای اصلاح آن و جهت اطلاع برای عموم بگذارد . و کارهای ایشان که در زمینه طنز انجام دادند مورد ستایش هستند .
  • a@yahoo.com ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    31 4
    بی جنبه ها خوب اجازه می دادید ادامه داشته باشه،بعد از پایان مجموعه انتقاد می کردید.در کل تو ایران جنبه انتقاد نیست!!!!! همین!!!
  • بهروز ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    36 3
    واقعا بایستی بگم واسه بعضیها خیلی متاسفم....حیف از مهران مدیری همین بهتر که ما مردم بریم سریال های ابکی ببینیم وگریه کنیم لیاقتمون همینه وبس.
  • کاپیتان ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    30 6
    این سایت چجوری ب خودش اجازه داده ب جای مردم تصمیم بگیره و بگه چی خوبه چی بد؟؟؟اگه ما مخاطبیم ک میگیم خوبه؟؟چرا همش میخواین واسه جلوه کردن خودتون هرچرتی رو ب زبون و اونو ب رشته تحریر در بیارین؟؟؟
  • علی ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    33 2
    این حرفا همش بهونس اینا (پزشک ها) از همون اول هم دوست نداشتند این سریال پخش بشه چون داشت ازشون انتقاد می شد
  • اسدزاده ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    خیلی عالی بود مثل اینکه خنده به ما نیومده
  • اسدزاده ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    19 2
    خیلی عالی بود مثل اینکه خنده به ما نیومده
  • حمیدرضا ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    7 0
    پخش نکنید تا بعضی از پزشکان بتوانند به کارشون برسند و جیب مردم را بیشتر تلکه کنندو لطفــــــــــــــا انتقـــــــــــــــاد پذیــــــــــــــر باشــــــــــــــید
  • ایران ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    4 1
    یکی هم پیدا شده یه ذره مردمو بخندونه نزاریدا کلا فقط باید گریه و زاری داشته باشیم