خوابی کامل و راحت نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه در حفظ ظاهر و افزایش زیبایی نیز مؤثر است.

سلامت نیوز:خوابی کامل و راحت نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه در حفظ ظاهر و افزایش زیبایی نیز مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، پژوهشی که اخیراً توسط محققان دانشگاه «میشیگان» امریکا به منظور سنجش تغییرات مثبت یکی از درمان‌های مشکلات خواب روی بیماران مبتلا به بی‌خوابی انجام شده، به نتایج جالبی در این زمینه دست یافته است.  خواب خوب، زیبایی را افزایش می‌دهدطی این مدت عکس‌های سه بعدی از مبتلایان به بی‌خوابی قبل و بعد از درمان گرفته شد. محققان نیز ظاهر چهره داوطلب‌ها را به کمک بیست و دو ارزیاب که جذابیت، جوانی و حالت کلی چهره را ثبت و ضبط می‌کرد ، مورد بررسی قرار دادند. 


نتایج قطعی بیماران مبتلا به «آپنه انسدادی خواب» پس از درمان، جوان‌تر و زیباتر به نظر می‌رسیدند. محققان به لطف عکس‌های سه بعدی، تغییرات مثبتی را روی حجم و اطراف چهره و همچنین کاهش قرمزی‌های پوستی مشاهده کردند. با بهبود وضعیت خواب، چهره داوطلب‌ها کمتر متورم به نظر می‌رسید و چین و چروک‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته بودند.


محققان این پژوهش اعلام کردند: «درمان مشکلات خواب نه تنها باعث بهبود وضعیت سلامتی فرد می‌شود، بلکه بر چهره آنها نیز تأثیر مثبت داشته و صورت فرد را زیباتر نشان می‌دهد».  نتایج این مطالعه، پژوهشگران را امیدوار کرده که بهتر می‌توانند بیماران را برای درمان مشکلات خواب متقاعد کنند، زیرا علاقه به حفظ زیبایی چهره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اشخاص بوده و این موضوع بهانه خوبی برای رفع مشکلات آنهاست.
مشکلات خواب علاوه بر اینکه، ظاهر و چهره اشخاص را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باعث می‌شود آنها پیرتر به نظر رسیده و با بروز مشکلات قلبی عروقی و اختلال در فشار خون روبه‌رو شوند؛ در واقع، بدخوابی، افزایش فشار خون و صدمات قلبی عروقی را با خود به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha