یک روانشناس کودک با تأکید بر اینکه والدین باید تلاش کنند تا پسران را مرد بار بیاورند گفت: از ستایش و مدح نابجای پسران خودداری کنید. دکتر محمد زارع نیستانک با بیان اینکه کودک را به خواندن کتاب‌های رمان تشویق کنید گفت: مطالعات دانشگاه یورک در تورنتو نشان می‌دهد افرادی که کتاب‌های رمان بیشتری می‌خوانند، در تست همدلی، نمرات بهتری می‌گیرند.

سلامت نیوز:یک روانشناس کودک با تأکید بر اینکه والدین باید تلاش کنند تا پسران را مرد بار بیاورند گفت: از ستایش و مدح نابجای پسران خودداری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،دکتر محمد زارع نیستانک با بیان اینکه کودک را به خواندن کتاب‌های رمان تشویق کنید گفت: مطالعات دانشگاه یورک در تورنتو نشان می‌دهد افرادی که کتاب‌های رمان بیشتری می‌خوانند، در تست همدلی، نمرات بهتری می‌گیرند.

وی افزود: قسمت‌هایی از مغز که ما برای درک چگونگی احساس شخصیت‌های داستانی از آنها استفاده می‌کنیم، همان قسمتی است که احساس مردم واقعی را درک می‌کنیم و هر چه  بیشتر از این بخش مغز استفاده کنیم، قوی‌تر می‌شود. زارع نیستانک با اشاره به اینکه باید حس کودک را نسبت به خودش تقویت کنید گفت: به مردهایی که آنها را تحسین می‌کنید، فکر کنید. تمامی آنها یک صفت مشترک دارند و آن اعتماد به نفس است. هنگامی که مردی نسبت به خود احساس خوبی دارد، این به معنای خودخواهی او نیست؛ بلکه او احساس اعتماد به نفس، شایستگی و صلاحیت دارد.

این روانشناس کودک یادآور شد: از ستایش و مدح نابجای او خودداری کنید. گفتن جملاتی همچون «تو باهوش‌ترین پسر دنیا هستی» اشتباه است، زیرا در زندگی واقعی، انتظارات فرزندتان را از خودش بیشتر می‌کند.وی گفت: براساس مطالعات انجام شده این گروه از کودکان، به درستی نمی‌توانند از عهده انجام مسئولیت‌های آینده برآیند. بلکه گروهی از کودکان که به درستی و پس از کار سخت و چالش‌های زیاد موفق به انجام کاری می‌شوند و پدر و مادر به گفتن جمله «من به وجود تو افتخار می‌کنم» اکتفا کرده‌اند، افرادی مسئولیت‌پذیر و با اعتماد به نفس هستند.

زارع نیستانک تأکید کرد: هیچگاه به او برچسب نزنید. هرگز به او نگویید که تو پسر هستی و نمی‌توانی این کار را انجام دهی و یا از دیگر جملات سرزنش‌کننده برای رفتار پسرتان استفاده نکنید. هیچگاه نوع رفتارکودک‌تان را به جنسیت او ربط ندهید.


وی خاطرنشان کرد: پیام‌هایی که بچه‌ها از والدین خود دریافت می‌کنند، نقش عمده‌ای در رشد اعتماد به نفس آنان دارد. هنگامی که والدین باگفتن جملات منفی، ارزش کودک خود را پایین می‌آورند، به مرور کودک این قضیه را باور می‌کند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد و مشکل را ناشی از نوع جنسیت خود می‌داند که پسرها دردسرساز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha