مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با کسب اطلاعاتی از برخی افراد مشکوک به دست داشتن در موضوع کشتار بی رحمانه سگ ها در شیراز ، سرنخ هایی برای شناسایی عوامل دخیل در این کار به دست آمده است.

سلامت نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با کسب اطلاعاتی از برخی افراد مشکوک به دست داشتن در موضوع کشتار بی رحمانه سگ ها در شیراز ، سرنخ هایی برای شناسایی عوامل دخیل در این کار به دست آمده است. 

حسینعلی ابراهیمی کارنامی  در گفت و گو با ایرنا در شیراز بیان کرد:محیط زیست استان فارس این موضوع را با جدیت از طریق مراجع قضایی دنبال می کند.

وی افزود:کشتار بیرحمانه سگ ها که بتازگی در شبکه های اجتماعی و خبری اطلاع رسانی شده است ، مغایر حقوق حیوانات می دانیم و تا شناسایی و مجازات عوامل آن ، پیگیری لازم را انجام خواهیم داد .

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: عمل غیر انسانی و غیر اخلاقی کشتن سگ ها در هرجا انجام شده باشد، خلاف مقررات بوده و قابل پیگیری است و ما ضمن این که با استانداری فارس و مقامات انتظامی و قضایی این استان در این باره مکاتبه کرده ایم ، معاون فنی اداره کل محیط زیست فارس را با هدف حمایت از حقوق حیوانات مامور پیگیری این موضوع کرده ایم.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس، براساس قانون ،معدوم سازی سگ های ولگرد و سایر حیوانات اهلی در شهرها برعهده شهرداری هاست و آن هم دستورالعمل مشخصی دارد که باید مطابق قانون اجرایی شود.

وی با اشاره به بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها ، به وظایف نهادهای دیگر برای معدوم سازی سگ های ولگرد اشاره کرد و گفت: وظیفه معدوم سازی و نظارت بر نحوه معدوم سازی به عهده محیط زیست نیست و در این زمینه کارگروه ویژه شهرستانی و استانی تصمیم می گیرد.

بر اساس دستورالعمل سال 1392وزارت کشور که به همه استان ها ارسال شده این وظیفه بر عهده شهرداری ها و دهیاری ها گذارده شده است که بر اساس آن کارگروهی به ریاست استانداری تشکیل می شود و در آنجا هم شیوه نامه ای برای نظارت بر نحوه نگهداری سگ های گله و ولگرد تهیه شده است که فعالیت ها باید بر اساس این شیوه نامه انجام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس ادامه داد:برابر قانون و آخرین دستورالعمل ها، بخشنامه ای به شهرداری ها ابلاغ شده که براساس آن سگ ها باید زنده گیری و معاینه شوند و اگر بیماری در این گونه سگ ها تشخیص داده شد،معدوم شوند که طبق قانون روش معدوم سازی نیز مشخص شده است.بتازگی فیلم کوتاهی در فضای مجازی منتشر شده که چهار نفر در حال تزریق ماده ای مشکوک به اسید به یک سگ برای کشتن حیوان هستند و مدعی می شوند که در مقابل تحویل هر لاشه سگ 15 هزار تومان حق الزحمه می گیرند.

این فیلم به پیمانکاران مسوول معدوم سازی سگ های ولگرد که تحت مدیریت شهرداری شیراز فعالیت می کنند نسبت داده شده است اما مسوولان شهرداری شیراز این موضوع را تکذیب کرده اند.

روزهای 27 و 29 فروردین جاری نیز عده ای از اعضای انجمن های حمایت از حیوانات و دوستداران محیط زیست و افرادی که به موضوع سگ کشی در شیراز که بتازگی فیلم آن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده اعتراض داشتند در مقابل اداره کل محیط زیست فارس و شهرداری شیراز حضور یافتند و خواستار رسیدگی مسوولان ذی ربط به این موضوع شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha